Spela upp .mpg i firefox
Spela upp .mpg i firefox
Hur ställer man in vilket program som ska köra vilken filtyp? NÄr jag försöker öppna en mpg genom firefox så for jag upp att nåt program som heter Totem inte har codecet för att spela den här filen och att man nog får ladda hem dem. Jag har också installerat VLC som jag är bekant med från windows, hur ställer jag in så att mina filmfiler ska öppnas där istället?
SV: Spela upp .mpg i firefox
Hej!
Du markera filen som ska spelas, högerklicka på den, Egenskaper, och sen "startas med ".
Där kan du genom att klicka "Lägg till" bläddra dig fram till VLC.
/peter
Du markera filen som ska spelas, högerklicka på den, Egenskaper, och sen "startas med ".
Där kan du genom att klicka "Lägg till" bläddra dig fram till VLC.
/peter
Det funkar om jag sparar filen på skrivbordet, men i firefox vill den fortfarande öppna filen i totem 

Hej igen!
Hade du också mozilla-plugin-vlc på din dator ? Den finns i synaptic.
Hade du också mozilla-plugin-vlc på din dator ? Den finns i synaptic.

Synaptic?Little John skrev: Hej igen!
Hade du också mozilla-plugin-vlc på din dator ? Den finns i synaptic.![]()

Jo
Synaptic är en pakethämtare som finn i menyn under System>Adminstration>Pakethämtaren Synaptic
om du har Ubuntu 6.10. Kan du kolla om den finns?
Hör av dig
Synaptic är en pakethämtare som finn i menyn under System>Adminstration>Pakethämtaren Synaptic
om du har Ubuntu 6.10. Kan du kolla om den finns?
Hör av dig

- gothenburg
- Kontakt:
Jag har VLC plugin men den öppnar endå med totemplugin 

Jag är bannad i #ubuntu-se !
Jag läste, att ,man, så fort man har vlc plugin, kan ändra filöppningen i firefox
under inställningar där....
under inställningar där....
njet 
installerade vlc firwfow plugin grunkan, startade om firefox, gick in i inställningar. Det finns en knapp för att få upp inställningar av hur olika filformat ska öppnas i firefox men listan är helt tom.

installerade vlc firwfow plugin grunkan, startade om firefox, gick in i inställningar. Det finns en knapp för att få upp inställningar av hur olika filformat ska öppnas i firefox men listan är helt tom.
Jo pinky, här kommer en länk som kanske hjälper. Vlc plugin måste tydligen läggas till i firefox plugins manuellt.
Läs lite längre ner på sidan där.
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=323855
Men för att göra allt som står där måste man öppna alla förråd. Hade du gjord det ?
Läs lite längre ner på sidan där.
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=323855
Men för att göra allt som står där måste man öppna alla förråd. Hade du gjord det ?
Senast redigerad av 1 Okänd, redigerad totalt 31 gånger.
provade, men den säger att jag redan har senaste versionen av pluginen.
Jag tycker igentligen inte om att hänvisa till andra program men mina erfarenheter säger mig att film i firefox funkar bättre med mplayer plugin. Om du vill så kan du söka efter mozilla-mplayer i Synaptic.
Då tror jag att det kan funka.
Då tror jag att det kan funka.