Mobilt bredband funkar inte E180
Mobilt bredband funkar inte E180
Jag har nyligen installerat ubuntu 9.04 och har nu fått problem med att installera mitt USB-modem (HUAWEI E180).
Jag har först använt mig av ubuntus egna installationsguide, modemet installeras men jag kan inte koppla upp mig. Jag har tagit bort PIN kod samt testat att boota om datorn med modemet i både installerat och oinstallerat.
Jag är ny med Linux så jag hoppas på guide för nybörjare..
Jag har först använt mig av ubuntus egna installationsguide, modemet installeras men jag kan inte koppla upp mig. Jag har tagit bort PIN kod samt testat att boota om datorn med modemet i både installerat och oinstallerat.
Jag är ny med Linux så jag hoppas på guide för nybörjare..
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Mobilt bredband funkar inte E180
Jag känner igen problemet har en kompis som sitter just i detta nu med samma sak.
Tror han blir tacksam för svar
Tror han blir tacksam för svar
-
Sökte HUAWEI E180 och fann detta inlägg. http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 71#p323312 Vet inte om det är samma problem. Om det inte löser problemet så återkom gärna. Om det löste sig, skriv gärna vad som löste det och markera tråden som löst.
/Bumprobot
/Bumprobot
- xtr3m3
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Nu vet jag inte om det går att använda nått från länken jag postar men det är ett huawei modem dock ett e1550.
Länk:
http://patas-ubuntu.blogspot.com/2009/0 ... -1550.html
Länk:
http://patas-ubuntu.blogspot.com/2009/0 ... -1550.html

Jag hade samma problem när jag bootade med senaste liveskivan (9.04). Problemen löstes dock när jag valde att boota med engelska som språk istället för svenska. Kunde fortfarande ha swedish keymap utan problem.
Hoppas detta hjälper någon.
Hoppas detta hjälper någon.
-
Hej.
Jag skulle vilja veta vad för bredband jag skall köpa av Telias varianter.
MAC eller PC, jag har en PC men kör så klart Ubuntu.
Tack för svar.
/T
Jag skulle vilja veta vad för bredband jag skall köpa av Telias varianter.
MAC eller PC, jag har en PC men kör så klart Ubuntu.
Tack för svar.
/T
Hej: Jag har fått min Mobilt bredband e180 från 3 att fungera med xubuntu 9.10, jag skulle rekommedera er som inte får er mobilt bredband att fungera att ominstallera era oprativsystem till den nya ubuntu kärna.. Lycka till. Mvh Linuxfan
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Ett litet tips bara som kanske någon kan ha nytta av. Åtminstone om ni kör 8.04 och använder "Vodafone connect card driver beta 3". Jag har både Vista och Ubuntu på datorn och växlar emellan. Ibland går inte modemet igång i Ubuntu. Då kör jag igång det i Vista, bootar om till Ubuntu och vips hittar Ubuntu modemet och kopplar upp. Dessutom verkar bara uppdateringarna av modemet fungera i Vista. Det kom en stor idag ... Hoppas det hjälper någon som dubbelbootar i alla fall