Jag har en ubuntu installation både på 248GB och på 247GB delen.
Jag vill ta bort den som är uppgarderad till 9.04 och behålla den som är 9.10.
Hur kan jag kolla vilken jag står i nu?
Jörgen
Talar den om vilken som är 9.04 och vilken som är 9.10?Hund skrev:När du partitionerar med Live-CD:n står det på vilken partition som du har en redan befintlig installation med Ubuntu på. GRUB ordnar den själv, inget du behöver bry dig om.
Det gjorde den för mig iaf.krassegrand skrev:Talar den om vilken som är 9.04 och vilken som är 9.10?Hund skrev:När du partitionerar med Live-CD:n står det på vilken partition som du har en redan befintlig installation med Ubuntu på. GRUB ordnar den själv, inget du behöver bry dig om.
(Jag är på jobbet nu)
Jörgen
Menar Du under installationen? För jag hittade inget sådant varken med Gparted eller Diskvertyget.Hund skrev:Det gjorde den för mig iaf.krassegrand skrev:Talar den om vilken som är 9.04 och vilken som är 9.10?Hund skrev:När du partitionerar med Live-CD:n står det på vilken partition som du har en redan befintlig installation med Ubuntu på. GRUB ordnar den själv, inget du behöver bry dig om.
(Jag är på jobbet nu)
Jörgen
Yes box.krassegrand skrev:Menar Du under installationen? För jag hittade inget sådant varken med Gparted eller Diskvertyget.Hund skrev:Det gjorde den för mig iaf.krassegrand skrev:Talar den om vilken som är 9.04 och vilken som är 9.10?Hund skrev:När du partitionerar med Live-CD:n står det på vilken partition som du har en redan befintlig installation med Ubuntu på. GRUB ordnar den själv, inget du behöver bry dig om.
(Jag är på jobbet nu)
Jörgen
Jörgen