Finns det något sätt att i F-spot (eller annat program) visa en stor mängd bilder (som ligger organiserade i kataloger och subkataloger) i slumpordning. Alltså precis det som görs av allsköns skärmsläckare men på ett sätt så att man kan stanna vid en bild, markera den, flytta den osv? Jag vill helt enkelt kunna titta igenom fotosamlingen slumpvis; roligare - och kunna hantera bilder som jag hittar på det sättet (därför funkar det inte att använda skärmsläckaren)
Trivialt önskemål kan man tycka men jag hittar inte något program som kan ladda bilder från en katalog med underkataloger och visa dem i slumpvis irdning. Så som F-spot funkar kan man bara visa bilder från en enda dag (eftersom varje datum har en egen sub-sub-katalog) på det här viset.
Visa bilder ur massor av foldrar slumpmässigt i F-spot
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!