Testinstallation

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
buurd

Testinstallation

Inlägg av buurd »

Hejsan!
Jag har en dator med ett ATI Radeon 9500 pro kort i som Ubuntu aldrig gillat. Nu har ovänskapen gått så långt att ubuntu inte ens vill ta mig igenom installationen. Har ni något tips på hur jag ska kunna installera och sedan ställa in Vesa-grafiken manuellt?

Med vänliga hälsningar
Roland

Ps: Att lämna datorn så att skärmsläckaren startade kostade mig min dotters dator som tyckte att den skulle tappa bort kontakten med omvärlden mitt under uppgraderingen. Efter två timmar startade jag om datorn men den var förlorad. Ska jag rapportera det som en bugg i installationsprogrammet?
eakron
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Testinstallation

Inlägg av eakron »

buurd skrev:Hejsan!
Ps: Att lämna datorn så att skärmsläckaren startade kostade mig min dotters dator som tyckte att den skulle tappa bort kontakten med omvärlden mitt under uppgraderingen. Efter två timmar startade jag om datorn men den var förlorad. Ska jag rapportera det som en bugg i installationsprogrammet?
Absolut, har hört om liknande problem.

Alternate install CD är icke-grafisk, så den kör du utan problem. Sen är det bara att installera och aktivera drivrutiner manuellt (finns ett antal how-tos), bla http://www.troublefixers.com/solved-man ... s-drivers/
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"