MSN problem

Här behandlar vi program för Internet och kommunikation; webbläsare, chatt-program, filöverföring osv.
advyn
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

MSN problem

Inlägg av advyn »

Jag fösöker använda MSN på min ubuntudator. Typ vilken klient som helst, aMSN, pidgin, kopete osv men ingen fungerar. Jag får bara meddelande att jag inte kan ansluta alternativt att jag blivit bortkopplad (och då startar pidgin). Min lillebror använder alltid MSN på windowsburken som använder samma internetuppkoppling (via en router). Vad kan vara fel? Jag vet att jag använder rätt lösenord för jag kan alltid logga in på mitt hotmailkonto.
advyn

Re: MSN problem

Inlägg av advyn »

Nu har jag bytt port i pidgin samt gjort en port forward i routern och det står att jag är inloggad men jag vet inte riktigt om allt är fixat eller om den bara spelar spratt med mig. Har inte lyckats chatta med nån än (kan ju bero på att ingen faktiskt är inloggad men förut när jag inte kunde logga in kunde jag ändå se min kompislista ändå). Det är möjligt att problemet faktiskt är löst nu...
advyn

Inlägg av advyn »

Okej, problemet är inte helt löst. Jag kan logga in så det står att jag är inloggad men jag kan inte få fram kompisars info (och jag vet att jag är inloggad för jag blir utslängd ur webb-msn om jag är inloggad där när jag loggar in med pidgin). Det är allmänt skumt. Jag vet inte om det kanske är så att jag måste portforwarda flera portar? Just nu är det bara en... Vore bra om nån som vet lite mer om hur msn messenger funkar kan förklara det.
agne987
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av agne987 »

Msn messenger använder sig utav följande portar:

TCP: 1863, 6891-6900, 6901
UDP: 2001-2120, 6801, 6901

Kan dock inte svara på om dessa behöver vara öppna för att Empathy ska fungera fullt ut i Ubuntu. Jag använder inte själv programmet men min sambo använder sig utav amsn och det fungerar fläckritt.
Skriv svar

Återgå till "Internet"