Hej!
Jag har just uppdaterat ubuntu.
Tidigare har jag valt vid uppstart att starta Ubuntu eller windows XP. Windows finns inte längre tillgängligt vid uppstart. När jag tittar på NTFS partitionen där windows ligger så är den inte monterad. Däremot är den NTFS-partition där jag har data som delas av Ubuntu och Windows ok.
Finns Windows xp kvar och går det att få tillbaka? Hur?
Om det inte fungerar så undrar jag hur man får tillbaka windows och office bredvid ubuntu. Jag har skivor för det.
Jag behöver windows eftersom jag arbetar med powerpoint som jag delar med andra. Det finns vissa funktioner som inte fungerar i simpress.
LÖST Efter Ubuntu-uppdatering verkar inte windows finnas
LÖST Efter Ubuntu-uppdatering verkar inte windows finnas
Senast redigerad av 1 ubuntuwin, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Efter Ubuntu-uppdatering verkar inte windows finnas
Vet du om du har installerat grub2 i samband med uppgraderingen?
Jag hade problem någon gång under beta-testningen och då hjälpte det att installera
os-prober och sedan köra sudo update-grub2. Men det gäller alltså bara om du använder grub2.
Jag hade problem någon gång under beta-testningen och då hjälpte det att installera

-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Verkar som att det ät ett känt problem som ska vara löst nu när 9.10 är släppt "på riktigt"
https://wiki.ubuntu.com/KarmicKoala/Rel ... 09.10%20RC
Löses annars med att köra sudo update-grub från terminalen.
https://wiki.ubuntu.com/KarmicKoala/Rel ... 09.10%20RC
Löses annars med att köra sudo update-grub från terminalen.
TACK!
Har uppdaterat till 9.10. Nu är problemet löst. Jag kan använda windows som ligger bredvid ubuntu. Det är suveränt bra att ni hjälper till!
Har uppdaterat till 9.10. Nu är problemet löst. Jag kan använda windows som ligger bredvid ubuntu. Det är suveränt bra att ni hjälper till!