Nu är Ubuntu 9.10 ute för nedladdning

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Nu är Ubuntu 9.10 ute för nedladdning

Inlägg av Hund »

http://se.releases.ubuntu.com/9.10/

Dra hem torrentfilerna så slipper vi sänka servrarna. ;)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Nu är Ubuntu 9.10 ute för nedladdning

Inlägg av Lars »

Jag seedar ubuntu-9.10-desktop-amd64.iso och ubuntu-9.10-desktop-i386.iso :)
gusse02
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gusse02 »

Tankad! Seedar nu! bittorrent regerar!
tweeek

Inlägg av tweeek »

Jag seedar också :)

En fråga: om jag har installerat 9.10 RC förut, och har uppdaterat via uppdateringshanteraren, har jag exakt samma system som om jag skulle installera om till den skarpa versionen av 9.10?
gusse02
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av gusse02 »

Jag är inte 100% säker men jag tror att det är så här: det blir nästan samma system. Om nyinstallationskoden har ändrat sig sedan rc så kan det bli vissa skillnader.

Jag installerade rc för nån eller ett par veckor sedan och uppgraderade idag. Mitt filsystem var och förblev ext3. Ja har hört att ext4 skall vara default nu i karmic men är inte helt säker på det.

EDIT: dessutom så kan det i teorin vara så att inställningar för användare ändrar sig. Dvs. om du installerar 9.04 och skapar en eller flera användare så får de vissa inställningar. I teorin så kan man tänka sig att vissa av dessa inställningar ändras i karmic men att de inte utförs vid en uppgradering. Då blir systemet olika beroende på om man uppgraderar eller nyinstallerar. Detta är spekulationer från min sida som bygger på erfarenhet från uppgradering av andra versioner av Ubuntu och andra distributioner.
Bowmore

Inlägg av Bowmore »

tweeek skrev:Jag seedar också :)

En fråga: om jag har installerat 9.10 RC förut, och har uppdaterat via uppdateringshanteraren, har jag exakt samma system som om jag skulle installera om till den skarpa versionen av 9.10?
Ja, det har du ;)

Själv är min en uppdaterad alfa1! Har lite gamla kärnor som jag inte tagit bort, men i övrigt är det den officiella releasen jag kör på just nu.

Kör man från en alfa/beta så kan t.ex innehållet i panelen skilja sig något men det är enkelt att fixa till i efterhand med "Lägg till/ta bort i panelen". I ditt fall som kör från en nyinstallerad RC så är det ingen vits att installera om.
gusse02 skrev:Mitt filsystem var och förblev ext3. Ja har hört att ext4 skall vara default nu i karmic men är inte helt säker på det.
En uppgradering påverkar inte filsystemet. Defaultet gäller nyinstallation. Antar att du då gjorde ett aktivt val att inte ha ext4.
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av philip5 »

tweeek skrev:Jag seedar också :)

Om man har installerat 9.10 RC så behöver man bara se till att ha sitt system uppdaterat så har man samma uppsättning paket som man skulle ha om man installerade med nya final cdn. Det som möjligen kan vara skillnad (men behöver inte vara det) är om några förändringar skett med själva installationskripten och har saker satts upp men så här långt gånget så handlar det nog mer om småfixar och när man väl har ett system som rullar så är skillnaden i princip ingen. Själva paketen är de samma.

Alla installationscds är en avbild av valda paket ur förråden (reposen) vid en särskild tidpunkt.
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
tweeek

Inlägg av tweeek »

Tack för svaren :)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"