Ubuntu.se Remix 4.0 32 och 64 bits är här!
PRESSMEDDELANDE
Får spridas fritt
För omedelbar distribution
Detta är vår nya Ubuntu.se Remix, version 4.0, baserad på Ubuntu Linux 9.10. Vänligen läs detta noggrant då det innehåller en del nyheter!
Syftet med Ubuntu.se Remix är att skapa ett operativsystem som är enkelt att använda, redan från start, efter installationen. Vår remix är kompletterad med programvara som gör att du kan se på video och lyssna på musik "out of the box". Vi har också lagt till ett antal programförråd för att du skall få tillgång till fler nyttiga programvaror. Här kan du välja enstaka program du vill installera eller en hel kategori. En annan nyhet är att vi skapat en ikon på skrivbordet för att du enkelt skall kunna installera Sun Java och själv kunna acceptera användarlicensen. Ta en titt på http://ubuntu.se/remix40/.
Datormagazin, nummer 11 2009, skriver om vår förra version, Ubuntu.se Remix 3.0:
”Välfungerande distribution
Med Ubuntu.se Remix 3.0 slipper du att installera stöd för multimedia i efterhand. Dessutom får du ett fullt fungerande system som är helt översatt till svenska. Distributionen kan verkligen rekommenderas till alla utom de mest fanatiska anhängarna av öppen källkod.”
Har du frågor om vår Ubuntu Remix, kontakta oss gärna genom att posta ett inlägg i vårt forum på ubuntu.se, där vi också erbjuder support. Supporten är endast tillgänglig på det svenska språket.
För mer info och nedladdning klicka här!
Lycka till med installationen!
Teamet bakom ubuntu.se
Får spridas fritt
För omedelbar distribution
Detta är vår nya Ubuntu.se Remix, version 4.0, baserad på Ubuntu Linux 9.10. Vänligen läs detta noggrant då det innehåller en del nyheter!
Syftet med Ubuntu.se Remix är att skapa ett operativsystem som är enkelt att använda, redan från start, efter installationen. Vår remix är kompletterad med programvara som gör att du kan se på video och lyssna på musik "out of the box". Vi har också lagt till ett antal programförråd för att du skall få tillgång till fler nyttiga programvaror. Här kan du välja enstaka program du vill installera eller en hel kategori. En annan nyhet är att vi skapat en ikon på skrivbordet för att du enkelt skall kunna installera Sun Java och själv kunna acceptera användarlicensen. Ta en titt på http://ubuntu.se/remix40/.
Datormagazin, nummer 11 2009, skriver om vår förra version, Ubuntu.se Remix 3.0:
”Välfungerande distribution
Med Ubuntu.se Remix 3.0 slipper du att installera stöd för multimedia i efterhand. Dessutom får du ett fullt fungerande system som är helt översatt till svenska. Distributionen kan verkligen rekommenderas till alla utom de mest fanatiska anhängarna av öppen källkod.”
Har du frågor om vår Ubuntu Remix, kontakta oss gärna genom att posta ett inlägg i vårt forum på ubuntu.se, där vi också erbjuder support. Supporten är endast tillgänglig på det svenska språket.
För mer info och nedladdning klicka här!
Lycka till med installationen!
Teamet bakom ubuntu.se
Senast redigerad av 1 No1Viking, redigerad totalt 27 gånger.
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Ubuntu.se Remix 4.0 32 och 64 bits är här!
Grattis. 
Bra jobbat!

Bra jobbat!
Är remixen baserad på betaversionen, eller en alphaversion? Eftersom att Ubuntu 9.10 inte är släppt ännu, skarpt.No1Viking skrev: Detta är vår nya Ubuntu.se Remix, version 4.0, baserad på Ubuntu Linux 9.10.
EDIT: Kontrollerade KarmicReleaseSchedule nu och såg att RC:an är släppt. Är det den som remixen är baserad på?
Yes, den är baserad på RC, med de senaste uppdateringarna som släpptes i förmiddags. Canonical brukar alltid säga att RC-versionen av Ubuntu är ok att använda i produktionsmiljö, därför vågade vi släppa den nu.tweeek skrev:EDIT: Kontrollerade KarmicReleaseSchedule nu och såg att RC:an är släppt. Är det den som remixen är baserad på?No1Viking skrev: Detta är vår nya Ubuntu.se Remix, version 4.0, baserad på Ubuntu Linux 9.10.
Micke
Senast redigerad av 1 No1Viking, redigerad totalt 25 gånger.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Fungerade perfekt för mig. Jag installerade 64-bitarsversionen.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Då vet jag vad jag ska installera på mammas dator. 

Synd att jag har slut på DVDer så det får bli den vanliga distributionen ändå. Hade varit kul att testa den här remixen annars
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Synd att man måste regga sig för att tanka via torrent. Hade tänkt seeda den annars.. men orkar inte regga mig.
Tankade hem via mirror istället, gick dock snabbt.
Tankade hem via mirror istället, gick dock snabbt.
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
* Detta meddelande granskas nu av FRA *
En undran, tappar man något när man installerar Remix 4 i jmf med den vanliga distributionen eller är det bara användbara tillägg i remixen?
HejLA skrev:En undran, tappar man något när man installerar Remix 4 i jmf med den vanliga distributionen eller är det bara användbara tillägg i remixen?
Det du möjligen tappar är egna dokument och annat som du har i din hemmamapp. Annars är remixen en Ubuntu i botten + en massa tillägg vi inkluderat i den.
Micke
Perfekt, då blir det en Remix i veckan! Tackar