Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Hei!
Har brukt Ubuntu/F-spot i flere år på en gammel Dell dator, og det funker bra. Sitter nå og installerer på en nyere Packard Bell, og får ikke f-spot til å fungere. Den visere miniatyrbildene, men ikke i full-skjerm/slide-show! Har noen et tips?
Nu snart kommer nytt Ubuntu med förinstallerat F-Spot. Har inte kunnat med F-Spot, därför att det ordnar om mitt bildarkiv på F-Spot sätt. När man öppnar en bild och ändrar något, så sparas bilderna och arkivets storlek ökar. Finns det något sätt att stänga av denna automatiska sparfunktion i F-spot. Vill ha det på samma sätt som i Gimp eller gThumb. Har mina arkivbilder i år, månad och datumordning sedan över tio år, men inte på samma sätt som F-Spot föreslår. Kör med Gimp, UFRaw och gThumb. Skulle önska övergå till F-Spot, men kan inte med automatiska sparanden och automatiskt öppnande av nya foldrar. Har någon annan erfarenhet av detta eller måste jag fortsättningsvis avlägsna F-Spot och installera gThumb istället ?