Tjabba !
Kolla in denna artikeln http://www.idg.se/2.1085/1.264023/ubunt ... r-suverant
/Force
Ubuntu skaparen gillar windows 7.
- Forcevision
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Ubuntu skaparen gillar windows 7.
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Ubuntu skaparen gillar windows 7.
Han gillar även mono...
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Eh, IDG har stora problem med tempii ; det skall fortfarande vara lanseras, den 30 oktober kan man skriva lanserades. Och det är ingen tillfällighet att Ubuntu alltid lanseras i slutet av april och oktober. Efter som en ny version av Windows aldrig kan förutspås är det väl microsoft som försöker dra ett våt filt över andra operativsystems lanseringar och inte ubuntu.Ubuntu 9.10 lanserades endast fem dagar efter Windows 7, något som med största sannolikhet inte är en tillfällighet. Ubuntu har under flera år försökt att öka sina marknadsandelar gentemot Windows.
@mcNisse: det är inget fel på monoapplikationer, det är .NET kopplingen som oroar. Men huvudsaken är väl att Mark inte gillar Microsofts olagliga monopol
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Nej, det är mono som är problemet i och med att det finns patent runt om kring det... och vi vet alla vilket företag som har dem.Ulsak skrev:@mcNisse: det är inget fel på monoapplikationer, det är .NET kopplingen som oroar. Men huvudsaken är väl att Mark inte gillar Microsofts olagliga monopol
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Risken är patentfrågan. Det är sant. Stallman höjde ett varningens finger för detta, med följd att det blev en intensiv debatt mellan "go mono"- och Nomono-lägren.
De förra avfärdade risken helt och hållet. Min ståndpunkt, utan ha följt debatten till minsta semikolon och kommatecken, är att nu har man baxat in mono i Gnome så nu får vi leva med den. Monoplattform eller inte, det är fortfarande välskrivna program och öppen källkod .
Nu är jag på samma sida som mcNisse i det staket som vissa byggt upp vad det gäller just försvaret av GPL ( aka stallmantalibani) men denna tråda kan bli lurig. Onödigt att ha det i en öppet. Kanske kan flyttas till debatt.
De förra avfärdade risken helt och hållet. Min ståndpunkt, utan ha följt debatten till minsta semikolon och kommatecken, är att nu har man baxat in mono i Gnome så nu får vi leva med den. Monoplattform eller inte, det är fortfarande välskrivna program och öppen källkod .
Nu är jag på samma sida som mcNisse i det staket som vissa byggt upp vad det gäller just försvaret av GPL ( aka stallmantalibani) men denna tråda kan bli lurig. Onödigt att ha det i en öppet. Kanske kan flyttas till debatt.