NVIDIA X Server Settings Guide me screenshot!!

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
petrow58

NVIDIA X Server Settings Guide me screenshot!!

Inlägg av petrow58 »

Hejsan! Ny med Linux Mint..Har fått rätt på allt utom..just de här med att skifta skärm mellan Tv och data skärm..vill kunna arbeta med datorn..samtidigt som sambo kan se film,men jag blir inte klok på hur jag ställer in Nvidia x server..Nägon snäll själ som kan visa med screenshot och lite lättfattad text..som skulle hjälpa mej ..så mycket ;) Skulle vara så Tacksam över hjälp..Älskar ju använda Linux...Allt annat har fixat sej för mej..Tack på Förhand.. ::)
Användarvisningsbild
philip5
HC-IRCare
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Re: NVIDIA X Server Settings Guide me screenshot!!

Inlägg av philip5 »

Jag brukar sätta inställningarna så här när jag ska ha t ex film på tvn och ändå ha vanliga skärmen som vanligt.

Bild
-------------------------------------------------------------
Min PPA för Ubuntu: http://launchpad.net/~philip5
Twitter: http://twitter.com/philip_johnsson
IRC: Philip5 @ freenode.net #ubuntu-se #kubuntu-se
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Jag växlar lite mellan att använda xinerama eller twinview, men så här ser det ut för min del;
Bild

Hej du där din gamle indian... no copyright osv. :p
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
petrow58

Inlägg av petrow58 »

Verkligen Tack för hjälpen..Det funkar inte till 100% men jag är på G..nu iaf..jag provar lite innan jag ROPAR på bra hjälp som jag ändå tycker mej fått av er och era skärmdumpar..Tack! O0 och du din gamle indian/pirat..ge dej till känna hehe!!! Jag är verksam ännu ..kan du tro ;) :D
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"