Trögt att surfa efter uppgradering till 9.10 [löst]
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Trögt att surfa efter uppgradering till 9.10
Jag tryckte in Wicd och nu går det faktiskt i styrhastighet!
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Prova <AltGr>+<SysRq>+<K> istället.Putte skrev: men är det bara jag som reagerar på att man inte kan köra en ctrl, alt + backspace för att starta om X?

http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_SysRq_key
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Testade att installera från alternate install CD
Tack! Missade att skriva att jag testade det, det hjälpte tyvärr inte, laddar jag hem filer så rullar det på bra (runt 92 Mb/s) så hastigheten på nätverket är det inget fel på, vissa sidor kommer upp hyffsat snabbt medan andra är en ren katastrof.vulfgar skrev: Det bästa är att söka i engelska forumet och i launchpad efter andra med liknande problem. Om du har problem med nätverket så testa att lägga till förråden i länken från mitt förra inlägg.
Jag får fippla vidare i mån av tid, funderar på att köra Jaunty på den och se om det lirar som det ska.
-
Hmmm!CryingFreeman skrev:Prova <AltGr>+<SysRq>+<K> istället.Putte skrev: men är det bara jag som reagerar på att man inte kan köra en ctrl, alt + backspace för att starta om X?
http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_SysRq_key
Tack! Där lärde man sig ngt nytt igen.... den ska jag kolla vidare på.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Vid tidigare utgåvor har vissa haft liknande problem. En del har blivit hjälpta av att installera om (ev. med bibehållande av hem-partitionen och ev. paketen) istället för att uppgradera. (Som du ju redan varit inne på.)
Ubuntu/Linux - Grunder: En introduktion till Ubuntu och Linux
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
Ubuntu/Linux - Basics: An introduction to Ubuntu and Linux (experimental, automated translation)
-
Blev ju ingen skillnad efter uppgradering (clean install) till skarp release...... fortfarande samma probs.....
Kollade lite i "Edit Network connections", under IPv4 Settings" så ändrade jag "Automatic (DHCP)" till "Automatic (DHCP) addresses only" sen la jag till min GW (router) i rutan för "DNS servers" och voila!!!! det snurrade på som det gjort i tidigare releaser.
Kollade lite i "Edit Network connections", under IPv4 Settings" så ändrade jag "Automatic (DHCP)" till "Automatic (DHCP) addresses only" sen la jag till min GW (router) i rutan för "DNS servers" och voila!!!! det snurrade på som det gjort i tidigare releaser.