..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
rancor skrev:
Jag tycker inte Microsoft skall hållas skyldiga för Creatives usla stöd för nya operativsystem. Dem har alltid varit riktigt äckliga med sina drivrutiner. Du kan inte ens hämta hem nya drivrutiner från deras hemsida utan bara uppdateringar. Tappar du din skiva så är det kört/får köpa en ny av dem och Creative är relativt ensamma om denna sjuka policy.
// rancor
Där håller jag absolut med om, men ändå.....Det kommer att bli svårt för marknadsföring av Ubuntu.
Vi vet ju hur människorna är. Windows har funnits och alla vi Ubuntu-fanboys (girls) har börjat med just Windows.
Det vore dumt att inte erkänna att dom gjorde ett bra jobb med Windows 7.
rancor skrev:
Jag tycker inte Microsoft skall hållas skyldiga för Creatives usla stöd för nya operativsystem. Dem har alltid varit riktigt äckliga med sina drivrutiner. Du kan inte ens hämta hem nya drivrutiner från deras hemsida utan bara uppdateringar. Tappar du din skiva så är det kört/får köpa en ny av dem och Creative är relativt ensamma om denna sjuka policy.
// rancor
Där håller jag absolut med om, men ändå.....Det kommer att bli svårt för marknadsföring av Ubuntu.
Vi vet ju hur människorna är. Windows har funnits och alla vi Ubuntu-fanboys (girls) har börjat med just Windows.
Det vore dumt att inte erkänna att dom gjorde ett bra jobb med Windows 7.
LJ
Jag tycker att dem uppfyller olika syften som det ser ut idag. Jag kör faktisk Ubuntu på alla mina laptops, snart även min arbetsdator fast på den kommer jag virtualisera Windows 7 eftersom jag behöver Office 2007 och lite andra program som bara finns i Windows. Samma sak hemma på min speldator. Där har inte Linux en chans när det gäller prestanda i spel.
Jag har länge hävdat att man skall använda det operativsystem som tjänar dig själv bäst och inte tvärt om. Att bli fanatiker på ena eller andra sidan är bara dumt och man skjuter sig själv i foten. Man skall inte bli slav under ett operativsystem för då har hela grejen förverkat sitt syfte.
Men det är väl fortfarande tillåtet att ha åsikten att öppen källkod är en framkomligare väg än "the big corporation way"?
...utan att man får en kommunist/tönt/fsf-taliban stämpel...please?
hehe, skämt åsido... @rancor: får man se dig på releaseträffen ( karmics -inte window 7:s) den 29:e?
Ulsak skrev:Men det är väl fortfarande tillåtet att ha åsikten att öppen källkod är en framkomligare väg än "the big corporation way"?
Ingen fara Åsikter är åsikter, eller hur?
Men taliban-stämpeln har du redan
Ulsak skrev:Men det är väl fortfarande tillåtet att ha åsikten att öppen källkod är en framkomligare väg än "the big corporation way"?
hehe, skämt åsido... @rancor: får man se dig på releaseträffen ( karmics -inte window 7:s) den 29:e?
Beror på vilket mål man har skulle jag tro, Redhat är typ det enda multinationella företag jag kommer på som har inkomst via "support av fritt utvecklad produkt" som affärsidé.
Hittade den här nya jämförelsen mellan Win7 och Karmic Koala. > http://www.crn.com/software/220600383
Den är på engelska, men hoppas att det inte är något större problem.
Ni får själva avgöra vilken som vinner i jämförelsen...
Vill bara tala om att jag aldrig skulle betala något för en uppdatering till Win7, jag har en laglig gratisversion av Win7 (som är helt funktionsduglig cirka ett halvår till) installerat på min hårddisk. Det verkar som Microsoft anammat Ubuntu's koncept angående GRATIS.
Skulle jag däremot köpa en helt ny dator kan jag mycket väl tänka mej att köra multiboot mellan Win7 och några GNU/Linux-distributioner.