Hur installerar du PlayOnLinux i Jaunty / Intrepid / Hardy.

Här kan du dela med dig av dina bästa tips och knep.
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Användarvisningsbild
Pink Panther
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Hur installerar du PlayOnLinux i Jaunty / Intrepid / Hardy.

Inlägg av Pink Panther »

PlayOnLinux är en programvara som gör att du enkelt kan installera och använda många spel och programvaror som är anpassade för Microsoft ® s Windows ®. i din Ubuntulinux dator.

Källa: Ubuntugeek.com ( svensk översättning via Google Översätt http://translate.google.com/translate?j ... ry_state0=)

Källa: Ubuntugeek.com ( orginal länk, språk engelska. http://www.ubuntugeek.com/howto-install ... hardy.html )

Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
m!rage

Re: Hur installerar du PlayOnLinux i Jaunty / Intrepid / Hardy.

Inlägg av m!rage »

Varför använda det hellre än Wine? På deras huvudsida står det:
PlayOnLinux is based on Wine, and so profits from all its possibilities yet it keeps the user away from its complexity while exploiting some of its advanced functions.
Det är alltså bara enklare att använda än Wine, men inte nödvändigtvis bättre? Ursäkta om jag förstått det helt fel, jag är inte överdrivet insatt i saken.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Hur installerar du PlayOnLinux i Jaunty / Intrepid / Hardy.

Inlägg av CryingFreeman »

m!rage skrev:
PlayOnLinux is based on Wine, and so profits from all its possibilities yet it keeps the user away from its complexity while exploiting some of its advanced functions.
Det är alltså bara enklare att använda än Wine, men inte nödvändigtvis bättre? Ursäkta om jag förstått det helt fel, jag är inte överdrivet insatt i saken.
PlayOnLinux anpassar wine-versionerna efter vilken som passar bäst med den aktuella programvaran. Du kan alltså ha ett gäng olika wine-versioner installerade samtidigt. PlayOnLinux fixar också till olika register-hack för att få ett speciellt spel eller program att flyta bättre. Wine i all ära, men såna faciliteter tillhandahålls inte i någon större utsträckning.

PlayOnLinux gör ju att man slipper jaga runt efter olika webbplatser och howtos för sånt. Det gillar vi. :)
Skriv svar

Återgå till "Guider"