Har nyligen installerat ubuntu 9.04 men upptäckte sen att det fanns en annan intressant dist - ubuntu studio http://ubuntustudio.org/.
Har precis laddat ner iso-filen men jag undrar om man inte kan uppgradera direkt från ubuntu 9.04 som jag installerat till ubuntu studio 9.04.
Nån som vet om det går och hur man gör?
Tack på förhand
Uppgradera ubuntu 9.04 till ubuntu studio
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Uppgradera ubuntu 9.04 till ubuntu studio
Jag tror det kan funka (har inte testat ännu) genom att installera paketet
ubuntustudio-desktop.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Installerade paket, har fått nya bakgrunder och tema och annan inloggningskärm men annars märker jag ingen större skillnad.
- vulfgar
- ung forumnörd
Det finns lite andra paket att testa, ubuntustudio-audio, ubuntustudio-video mm. Sök på studio i synaptic så får du upp det som finns.SweTiger skrev:Installerade paket, har fått nya bakgrunder och tema och annan inloggningskärm men annars märker jag ingen större skillnad.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag tror att det finns en sak som saknas om man bara installerar paketet ubuntustudio-desktop.
Finessen vad jag förstår med Ubuntu Studio är att man har en realtidskärna. Detta saknas om man bara installerar det paketet. Det krävs även att man kompilerar om kärnan om man ska få lika bra som en nyinstallation av Ubuntu Studio.
Finessen vad jag förstår med Ubuntu Studio är att man har en realtidskärna. Detta saknas om man bara installerar det paketet. Det krävs även att man kompilerar om kärnan om man ska få lika bra som en nyinstallation av Ubuntu Studio.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- CryingFreeman
Realtidskärnan finns som ett eget paket, nämligen
linux-rt
Är (har varit åtminstone) dock lite problematiskt med bland annat de proprietära Nvidia-drivrutinerna med den kärnan.

Är (har varit åtminstone) dock lite problematiskt med bland annat de proprietära Nvidia-drivrutinerna med den kärnan.