Inget ljud i VLC eller Youtube
Inget ljud i VLC eller Youtube
Jag får inget ljud i VLC eller Youtube, får ljud i rhyhtmbox och filmuppselare. men inte på youtube. får ljud på andra sidor med filmer på bara dom inte kommer från yuotube.
MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
Re: Inget ljud i VLC eller Youtube
Hej. När du går ni på youtube får du att installera något? Har du installerat ljudet rätt genom ljudkontrollen och vid system så väljer du inställningar och ljud där ändrar du till din ljudkort extran eller intern har haft samma problem men nu fungerade de.. Lycka till./ Emilie
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Om inte ovanstående tips funkar så kan du behöva installera paketet
flashplugin-nonfree-extrasound

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

har redan gjort allt det ni sagt, funkar ändå intevulfgar skrev:Om inte ovanstående tips funkar så kan du behöva installera paketetflashplugin-nonfree-extrasound

MSI 760GM-E51, 4 gb ram, AMD Phenom x4 980 3,7Ghz Black edition, Nvidia 8400gs 512 mb
- vulfgar
- ung forumnörd
har du kollat om det finns nåt matnyttigt här? https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshooting

gick in på den sidan, körde kommandot "sudo aptitude install linux-ubuntu-modules-`uname -r` linux-generic" och nu försvann mina dricrutiner så nu har jag inget ljud alls, tack för hjälpen...vulfgar skrev:har du kollat om det finns nåt matnyttigt här? https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshooting
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Om vi ska kunna hjälpa dig måste vi ha mer information. Kör kommandona aplay -l och lshw -class sound för att se om ljudkortet är installerat ordentligt. Posta gärna resultaten här.
- vulfgar
- ung forumnörd
Kollade du först med kommandonaHyptony skrev:gick in på den sidan, körde kommandot "sudo aptitude install linux-ubuntu-modules-`uname -r` linux-generic" och nu försvann mina dricrutiner så nu har jag inget ljud alls, tack för hjälpen...vulfgar skrev:har du kollat om det finns nåt matnyttigt här? https://help.ubuntu.com/community/SoundTroubleshooting
Kod: Markera allt
aplay -l
Kod: Markera allt
find /lib/modules/`uname -r` | grep snd
Det är viktigt att läsa ordentligt vad som ska göras innan, inte bara köra rubbet rakt av.