Om du kollar i filerna /etc/gdm/Init/Default och /etc/gdm/PreSession/Default så kan du byta bakgrunden med en flagga, men ej vilken. Dock an du ju köra xsplash --help i en terminal...micke_nordin skrev: Hur byter du bakgrund i xsplash? Det enda sätt jag kommit på är att byta ut bakgrundsbildsfilen mot en annan, men det kan ju inte vara rätt...
/Micke
Ta bort xsplash - hur gör man?
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Re: Ta bort xsplash - hur gör man?
- micke_nordin
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Det har jag så klart testat (plus google):Rasmus skrev: Dock an du ju köra xsplash --help i en terminal...
Kod: Markera allt
micke@hal:~$ xsplash --help
** ERROR **: Failed to setresgid to `gdm'
aborting...
Avbruten (SIGABRT) (minnesutskrift skapad)
micke@hal:~$ man xsplash
Ingen manualpost för xsplash
Se "man 7 undocumented" för hjälp när manualsidor inte är tillgängliga.
micke@hal:~$

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det är kanske inte rätt sätt, men det var så jag gjorde. Jag håller på och joxar en del med bakgrunder, ikoner osv ändå. Hoppas det kommer ett gui för att fixa allt sånt här, förmodligen skrivs mina fina bilder över så småningom i nån uppgradering.micke_nordin skrev:Hur byter du bakgrund i xsplash? Det enda sätt jag kommit på är att byta ut bakgrundsbildsfilen mot en annan, men det kan ju inte vara rätt...vulfgar skrev:Med samma bakgrund på uspash, gdm och xsplash (inferno från ubuntu-SE) så blir det riktigt snyggt. Inte till någon nytta kanske, men visst är det kul att få det att se läckert ut.
/Micke
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- micke_nordin
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jo det hände mig nyss, lyckligtvis var det bara en symlänk som blev överskriven, men ändå.vulfgar skrev: Det är kanske inte rätt sätt, men det var så jag gjorde. Jag håller på och joxar en del med bakgrunder, ikoner osv ändå. Hoppas det kommer ett gui för att fixa allt sånt här, förmodligen skrivs mina fina bilder över så småningom i nån uppgradering.
/Micke

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag sparar alltid en backup av mina omgjord bilder i en mapp i /home, så är det bara att kopiera tillbaka igen när sånt händer.micke_nordin skrev:Jo det hände mig nyss, lyckligtvis var det bara en symlänk som blev överskriven, men ändå.vulfgar skrev: Det är kanske inte rätt sätt, men det var så jag gjorde. Jag håller på och joxar en del med bakgrunder, ikoner osv ändå. Hoppas det kommer ett gui för att fixa allt sånt här, förmodligen skrivs mina fina bilder över så småningom i nån uppgradering.
/Micke
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!