Gamla datum

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
jurimaa
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Gamla datum

Inlägg av jurimaa »

Hejsan!

Jag har suttit och och tittat på en massa tavlor och trådar , då hittade jag en sak som jag började undra över. I sista kolumnen alltså "senaste inlägg" finns det många trådar som anger att senaste inlägg är från 1900-talet. Är det något som gick galet när det gamla forumet jag hittade nåt i konverterades till den här nya råddan?

Frågar en undrande tokbosse
Senast redigerad av 1 jurimaa, redigerad totalt 15 gånger.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Gamla datum

Inlägg av Lars »

Kan du ge oss ett exempel?
Användarvisningsbild
jurimaa

Inlägg av jurimaa »

Hejdsn!

Jag vet inte men Ubuntu Café => Annonser => Sidan 5 => Länst ner på sidan de sista fem inläggen har ett årtal som 1970. Har väl knappast nån betydelse men jag bara undrar. Det är inte meningen att skälla på forumet, men JAG hittar med svårighet det som var lätt förut. Ett sökord ger så mycket mera nu än förut.

Med vänlig hälsning Bosse
Användarvisningsbild
Konservburk

Inlägg av Konservburk »

jurimaa skrev:Jag vet inte men Ubuntu Café => Annonser => Sidan 5 => Länst ner på sidan de sista fem inläggen har ett årtal som 1970.
Det är bara som det ser ut. Om du går in och läser i någon av de där trådarna så ser du att datumet stämmer. Jag kan hålla med om att det är lite konstigt att samma inlägg visas som Gäst - 1970 i tavlorna och Okänd - 200X i trådarna.
Användarvisningsbild
jurimaa

Inlägg av jurimaa »

Hejsan!

Förlåt! Det kom jag inte att se efter, stirrade mig blind på de kostiga årtalen och undrade varifrån dom härrörde sig. Linux och allra minst Ubuntu var väl påtänkt då ännu.
Inom televerket i slutet av 80-talet använde jag mig av Unix och senare på 90-talet kom ett crashbenäget Win 3.11 baserat system. Där (3.11) var det inte säkert att det printade ut samma datum och årtal man skrivit in och som systemet visade. Däremot visade det sig att om det upppdaterades till en server på fastlandet var listorna felfria när de kom ut.
Egentligen saknar jag nog de där första datorerna lite, i synnerhet Unixen hade ett jätteskarpt gränssnitt och var rolig att jobba med. När man printade ut kommunens hela abonnentlistor kom det tio meter eller mera, långa papper som man sedan innan det arkiverades rev bort hålkanterna från. Dagens ungdomar som är vana att allting går jättesnabbt vet inte hur roligt vi hade då när det gick långsamt. Nej nu kom jag för långt från ämnet.

Mvh. Bosse
Lars

Inlägg av Lars »

Ja, det beror väl på konverteringen från SMF till phpBB. Det var väl i början av 2008 vi bytte? Och att det är just 1 jan 1970 som visas är ju ingen slump direkt.
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Lars skrev:Ja, det beror väl på konverteringen från SMF till phpBB. Det var väl i början av 2008 vi bytte? Och att det är just 1 jan 1970 som visas är ju ingen slump direkt.
Utanför ämnet: Ooooo, jag minns (nästan) det datumet. Jag var ung och vacker och skulle börja andra terminen i gymnasiet. Ja, herreminje! Det var tider det!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Lars

Inlägg av Lars »

Grön Göling skrev:
Lars skrev:Ja, det beror väl på konverteringen från SMF till phpBB. Det var väl i början av 2008 vi bytte? Och att det är just 1 jan 1970 som visas är ju ingen slump direkt.
Utanför ämnet: Ooooo, jag minns (nästan) det datumet. Jag var ung och vacker och skulle börja andra terminen i gymnasiet. Ja, herreminje! Det var tider det!
Utanför ämnet: I början av 2008? :)
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön

Inlägg av Grön Göling »

Utanför ämnet: 1970!!!!!!!! :P
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"