Kan Kopete lämna ut hotmail adresser?

eMund
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av eMund »

Snabb fråga...

Bakgrund:
Min vän fyllde hela sin hårddisk med bilder, filmer och musik (vilket går fort) så till den grad att inte Win XP startade. Inget hjälpte... den startade inte. Så jag gav henne en liveCD med slax och visps var den igång och säkerhetskopieringen kunde börja.

Nu blev hon Linuxfrälst och ville gärna ha det installerat på hårddisken. Problemet var bara att när hon var inloggad på msn via Kopete började alla möjliga adda henne. Hur kommer det sig? Har själv kört Gaim utan att stöta på några problem. Är det en inställning som är fel? Har själv inte provat den. 

/Tobias
eMund
Kontakt:

SV: Kan Kopete lämna ut hotmail adresser?

Inlägg av eMund »

...det var en öppen fråga, om det kunde bero på klienten... vilket jag är tveksam till. Kan också vara så att hotmail adressen har spridits via en trojan eller så... innan datorn segade ihop och dog.

Någon som varit med om något liknande.

/Tobias
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Jag kör både gaim och vanliga MSN men har aldrig varit med om detta. Jag tror att man måste godkänna nya kontakter men  jag kan mycket väl tänka mig att mycket av detta hanteras i klienten.

Kan hon inte testa att köra någon annan klient?
eMund
Kontakt:

Inlägg av eMund »

Jo det går nog fint att prova andra klienter när ubuntu/kubuntu är installerat. Just nu kör hon en livecd...

Så här när jag tänker på det så verkar det mer som en trojan i hennes gamla win system än i msn klienten i linux.

Ja, ja... det löser sig nog.  ;)

/Tobias
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"