Jag tänkte hotta upp min dator lite för att kunna spela lite mer och få den lite snabbare.
Vad ska jag satsa på att uppgradera?
Minne?
Annan processor?
Grafikkort?
Vad ska jag tänka på?
Här är de nuvarande specsen på datorn: http://www.ciao.se/product_details.php?ProduktId=765433
Hotta upp min Acer
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
-
- Global Moderator
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: Hotta upp min Acer
Vad spelar du för spel?
Vad är det som är långsamt?
NVIDIA GeForce 7050 verkar ju inte vara någon höjdare för att spela spel.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... =771&num=1
Så ett nytt grafikkort skulle nog göra gott.
Vad är det som är långsamt?
NVIDIA GeForce 7050 verkar ju inte vara någon höjdare för att spela spel.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=a ... =771&num=1
Så ett nytt grafikkort skulle nog göra gott.
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Som Håkan säger, nytt graffe om du ska spela lite äldre spel och inte det senaste. Det integrerade grafikortet är ingen höjdare precis.
Ska du spela nyare spel så skulle du nog behöva byta ut rubbet, processor, minne, moderkort och grafikkort.
Förmodligen så kräver nog den nya hårdvaran mer kräm än vad ditt nätaggregat klarar av och leverera, så då hamnar även nytt nättagg på inköpslistan med.
Mao en helt ny burk i princip.
Så fråga ett blir ju vad du tänkt göra och köra i din dator, det avgör ju vad du behöver byta ut.
Ska du spela nyare spel så skulle du nog behöva byta ut rubbet, processor, minne, moderkort och grafikkort.
Förmodligen så kräver nog den nya hårdvaran mer kräm än vad ditt nätaggregat klarar av och leverera, så då hamnar även nytt nättagg på inköpslistan med.
Mao en helt ny burk i princip.
Så fråga ett blir ju vad du tänkt göra och köra i din dator, det avgör ju vad du behöver byta ut.
Jag vill kunna spela EVE och några andra hyffsat nya spel. Kör ganska mycket foto- och bildbehandling och det går enormt mycket segare när jag använder vissa filter än vad jag skulle önska. Fotohanteringen är väl egentligen det största skälet till att jag vill ha en kraftfullare dator.
Har varit inne på att köpa en helt ny dator men budgeten tillåter inte riktigt det. Om jag lägger till delar för en fyra-fem tusen, vad ska jag satsa på först? Finns ju så förbannat mycket att välja på.
Vad tror ni om detta? Något som skulle kunna vara vettigt att uppgradera med? Mindre bra att satsa på?
Moderkort: ASUS P5N-T DELUXE 780I SLI 775 ATX 1595:-
Processor: INTEL CORE 2 QUAD Q9400 2.66GHZ 6MB 1333MHZ S-775 1890:-
Minne: CORSAIR 2GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ CL4 (2X1GB) 595:-
Grafikkort: ASUS GEFORCE GTS 250 512MB DDR3 PCI-E DVI 1050:-
Har varit inne på att köpa en helt ny dator men budgeten tillåter inte riktigt det. Om jag lägger till delar för en fyra-fem tusen, vad ska jag satsa på först? Finns ju så förbannat mycket att välja på.
Vad tror ni om detta? Något som skulle kunna vara vettigt att uppgradera med? Mindre bra att satsa på?
Moderkort: ASUS P5N-T DELUXE 780I SLI 775 ATX 1595:-
Processor: INTEL CORE 2 QUAD Q9400 2.66GHZ 6MB 1333MHZ S-775 1890:-
Minne: CORSAIR 2GB DDR2 XMS2 PC6400 800MHZ CL4 (2X1GB) 595:-
Grafikkort: ASUS GEFORCE GTS 250 512MB DDR3 PCI-E DVI 1050:-