Hur får jag Firefox att visa saker likadant som Firefox under Windows gör? Har googlat och testat en del men inte hittat något vettigt.
Har dessutom installerat den där msttcorefonts.
När jag ändå är i farten får ni gärna tipsa om snyggare fontinställningar till hela Ubuntu - nu ser det förjävligt ut nästan tycker jag! De är jättebreda och tjocka, dock lyckas få till det lite bättre men långt ifrån helt nöj.
Samma fonts i Firefox som jag har i Windows?
Samma fonts i Firefox som jag har i Windows?
Stationär: Xubuntu 10.10 x64
Laptop: Acer Aspire TimelineX 3820TG - Xubuntu 10.10 x64 | Fluxbox
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Samma fonts i Firefox som jag har i Windows?
Tutorials & Tips
Firefox to look good, configure fonts.
Källa: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=91280
Pink Panther
Firefox to look good, configure fonts.
Källa: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=91280
Pink Panther
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Nu tycker jag helt tvärtom . Men det är ju smaksak. Hursomhelst så ställer du in typsnitten för Ubuntu i System->Inställningar->Utseende. Välj sedan fliken Typsnitt. Om du har en LCD-skärm är ju valet uppenbart. Men sen finns alternativet "Avancerat" där har du möjlighet göra ytterligare val. Nedan ser du hur jag ställt in det..Chrilleee skrev:Hur får jag Firefox att visa saker likadant som Firefox under Windows gör? Har googlat och testat en del men inte hittat något vettigt.
Har dessutom installerat den där msttcorefonts.
När jag ändå är i farten får ni gärna tipsa om snyggare fontinställningar till hela Ubuntu - nu ser det förjävligt ut nästan tycker jag! De är jättebreda och tjocka, dock lyckas få till det lite bättre men långt ifrån helt nöj.
Ge gärna återkoppling hur det gick sedan..
- vulfgar
- ung forumnörd
Sen så finns det ju också lite typsnitt att hämta om man nu absolut vill ha det mer likt windows.
msttcorefonts

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Pink Panther: Det där gjorde saken värre än den var innan, hittade någon liknande på svenska som förbättra det lite.
Ulsak: Usch, det där tog jag bort direkt och valde "Bästa kontrast" istället. Tycker allt blir på tok för tjockt annars!
vulfgar: Har hämtat hem det men gjorde ingen skillnad.
Problemet tror jag ligger i att Firefox inte har samma standardfonts här som i Windows, och det jag vill få till.
Ulsak: Usch, det där tog jag bort direkt och valde "Bästa kontrast" istället. Tycker allt blir på tok för tjockt annars!
Problemet tror jag ligger i att Firefox inte har samma standardfonts här som i Windows, och det jag vill få till.
Stationär: Xubuntu 10.10 x64
- vulfgar
- ung forumnörd
Det går att ställa in i foxen. Edit > Preferences och välj fliken Content, där finns inställningar för bla typsnitt.Chrilleee skrev:Pink Panther: Det där gjorde saken värre än den var innan, hittade någon liknande på svenska som förbättra det lite.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Ulsak
Vad bra ! Jag testade bästa kontrast också, det blev faktiskt rätt bra, utan att jag för den skull var missnöjd med LCD-alternativet.Ulsak: Usch, det där tog jag bort direkt och valde "Bästa kontrast" istället. Tycker allt blir på tok för tjockt annars!