Uppdatering-uppgradering

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
BjHstad
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Uppdatering-uppgradering

Inlägg av BjHstad »

Hej
Måste säga att Ubuntu är bäst!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har testkört 9.10 i en vecka och allt bara flyter. Bättre utseende, klart o fint. allt funkar perfekt.
Idag letade jag uppdateringar och hittade en bunt, som tog nästan en timme att ladda ner. Det var det värt.
Av någon ledning har internet snabbats upp nått alldeles fantastiskt. Jag har en 512 kabelanslutning, som jag upplevt som lite seg, men när jag installerat de nya uppdateringarna bara blinkar det till, så kommer nya sidan upp vid surf. Kan till och med kolla filmer på sega Aftonbladet med flyt och finness. Ska testa igenom lite o se om det håller i sig.
Kan också jämföra med W-Xp på vår andra familjedator och jobbet och Vista på jobbet. Vilken skillnad!!!
Undras varför inte alla går över till Ubuntu. Jag jobbar för det. Ska hålla datorkurs i vårt föreningshus nästa vecka.
Där kommer Ubuntu att ingå i kursen, trots att vi har Vista installerat på datorena där. Tror nästan att U-skivan är snabbare än W-inst där.
Thanks and good fortune to Ubuntu
Användarvisningsbild
ThinLizzy
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Uppdatering-uppgradering

Inlägg av ThinLizzy »

Härlig läsning. kör på bara!
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Uppdatering-uppgradering

Inlägg av Broder Tuck »

;D Instämmer.

Har motsvarande känsla även här. Allt, allt, är bara så bra.

Ubuntu har lyft sig själva i håret denna gång. Helt suveränt!
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"