Varför tog de bort installera/starta-cssm-funktionen?

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Varför tog de bort installera/starta-cssm-funktionen?

Inlägg av JeyPeyy »

För ett tag sedan, i 7.10 tror jag, så fanns det en funktion i inställningarna för visuella effekter (System=>Inställningar=>Utseende=>Tabben "Visuella effekter") som lät en installera cssm om man inte hade det, alternativt köra det om man hade det. På det sättet var det enkelt att ändra look and feel för nybörjare.

Efter den versionen tog de bort den funktionen. Det spelar ingen större roll för mig som installerar paketet själv och sedan startar det, men jag ser inte hur det kan vara mer användarvänligt att ta bort den. Kan det inte vara väldigt svårt för nybörjare att veta var man ska ändra de inställningarna? Varför tog de bort den funktionen?

Det kanske låter konstigt att jag tar upp det här nu, men jag har tänkt på det många gånger innan men har inte orkat skriva om det.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Varför tog de bort installera/starta-cssm-funktionen?

Inlägg av Hund »

Du har inte drömt det där? :P Jag kan inte minnas att det funnits något sådant val, att man kunnat instalera CCSM via utseendeinställningarna.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Varför tog de bort installera/starta-cssm-funktionen?

Inlägg av JeyPeyy »

Hund skrev:Du har inte drömt det där? :P Jag kan inte minnas att det funnits något sådant val, att man kunnat instalera CCSM via utseendeinställningarna.
Nej jag är ganska säker på att det fanns. Det fanns ett alternativ som hetter "custom" som låg under "extra". Om man tryckte på den så frågade den om man ville installera ccsm.
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"