Hej!
Har nyss installerat 9.4 och skulle vilja kunna köra tv-ut och även compiz.
Jag undrar vilken drivrutin jag skall välja för ett radeon 3450 grafikkort?
När jag installerar den proprietära som ligger i "hårdvarudrivrutiner" blir upplösningen fel. När jag försöker gå in på skärminställningar, misslyckas detta och datorn blir seg som sirap...
Något förslag?
drivrutin radeon 3450?
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: drivrutin radeon 3450?
Välkommen
När du aktiverat drivrutinen i Hårdvarudrivrutiner, kollade du sen i Program → Övrigt → ATI Catalyst Control Center, det programemt borde fungera till att ställa in skärmupplösningen. (eventuellt så kanske programmet ligger i nån annan meny)
Du kan även testa att ladda ner senaste drivrutinen från ati.com, men den får du installera såhär:
Spara filen i din hemmapp
Program → Tillbehör → Terminal, skriv inmen ändra så att filnamnet stämmer med den du får ner. Tryck enter, du ombeds då skriva in ditt lösenord, då syns inga tecken, tryck bara enter efter lösenordet. Lycka till 

När du aktiverat drivrutinen i Hårdvarudrivrutiner, kollade du sen i Program → Övrigt → ATI Catalyst Control Center, det programemt borde fungera till att ställa in skärmupplösningen. (eventuellt så kanske programmet ligger i nån annan meny)
Du kan även testa att ladda ner senaste drivrutinen från ati.com, men den får du installera såhär:
Spara filen i din hemmapp
Program → Tillbehör → Terminal, skriv in
Kod: Markera allt
sudo sh ati-driver-installer-9-3-x86.x86_64.run

Re: drivrutin radeon 3450?
Tackar.
Jag får prova detta.
Jag får prova detta.