Uppgradera från 8.10 -> jaunty

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
holygr4le
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Uppgradera från 8.10 -> jaunty

Inlägg av holygr4le »

Hej.

Har sökt men hittar inte... vill inte bränna skiva utan uppgradera från min 8.10 till 9.04 men vet inte hur.
Har ingen "knapp" i uppdateringshanteraren så jag bara kan klicka igång det.
Inställningarna i programvarukällor är korrekt.

Kan jag köra kommando i terminalen?
"Det är lättare att tro på en lögn du hört 1000 gånger än en sanning du hör för första gången..."
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Re: Uppgradera från 8.10 -> jaunty

Inlägg av vulfgar »

Kolla i Pragramvarukällor under fliken Uppdateringar. Där ska finnas ett val för vilka distributionsuppgraderingar som ska visas. Välj 'Vanliga utgåvor'. Kör uppdateringshanteraren och kontrollera efter nya uppdateringar så ska du få upp alternativet att uppgradera. Tänk på att inaktivera alla tredjepartsförråd innan bara, dom kan ställa till med problem annars.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
CryingFreeman

Re: Uppgradera från 8.10 -> jaunty

Inlägg av CryingFreeman »

För att förtydliga ytterligare:

Gå upp i menyn System -> Administration -> Programvarukällor

Klicka på fliken Uppdateringar

Under Uppgradering av utgåva finns en drop-down-lista med tre alternativ efter Visa nya distributionsutgåvor
  • Aldrig
  • Vanliga utgåvor
  • Endast utgåvor med långa supportvillkor
För att uppdateringshanteraren automatiskt ska visa en uppgraderingsknapp mellan 8.10 till 9.04 ska Vanliga utgåvor vara valt.

Sen väljer du System -> Administration -> Uppdateringshanteraren och tittar i övre delen av fönstret, där bör det finnas en text som lyder Ny utgåva finns tillgänglig.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"