Operativsystem i USB-minnet.. I framtiden?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Operativsystem i USB-minnet.. I framtiden?

Inlägg av JeyPeyy »

Citat från en artikel i Göteborsposten:
Det spekuleras i att man i framtiden kommer att bära med sig ett USB-minne som innehåller ens eget operativsystem till olika datorer, i stället för att flytta själva datorn.
*Host* :o
Jag kollar förvånat på tidningen en stund, för att sedan brista ut i skratt. Detta är ju knappast nytt. Jag har gjort det i ungefär ett år och kan tänka mig att det har varit möjligt även några år innan det.

Suck...
bittin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Re: Operativsystem i USB-minnet.. I framtiden?

Inlägg av bittin »

:D

sådant där framtidslinux
Användarvisningsbild
Lao Tzu
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Lao Tzu »

JeyPeyy skrev:Citat från en artikel i Göteborsposten:
Det spekuleras i att man i framtiden kommer att bära med sig ett USB-minne som innehåller ens eget operativsystem till olika datorer, i stället för att flytta själva datorn.
*Host* :o
Jag kollar förvånat på tidningen en stund, för att sedan brista ut i skratt. Detta är ju knappast nytt. Jag har gjort det i ungefär ett år och kan tänka mig att det har varit möjligt även några år innan det.

Suck...
Hahaha! Ja, tillochmed jag har känt till det i cirka ett år och det måste definitivt ha funnits längre. Du har måhända inte informerat journalisten om att man kan använda Ubuntu via USB-minnet (eller för den delen nåt av RAM-minnesdistarna så som Puppy och DSL med flera)?
"Hennes skithus är som min toalett." - Anna Anka

(&?)
mwest
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av mwest »

Utanför ämnet: i framtiden kan man även spela schack med terminator robotar.
Användarvisningsbild
Jarulf
Kontakt:

Inlägg av Jarulf »

Gör det enda rätta. Flasha ett usb-minne med Linux och ge honom en kopia.
HakanS
Global Moderator
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av HakanS »

Jarulf skrev:Flasha ett usb-minne med Linux och ge honom en kopia.
Utanför ämnet: Jag, för min del, tror att Lena Ekstrand är en kvinna.
Användarvisningsbild
Jarulf
Kontakt:

Inlägg av Jarulf »

HakanS skrev:
;D

Så går det när man gör genusantaganden.

Ge henne en kopia.
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av JeyPeyy »

Lao Tzu skrev:Du har måhända inte informerat journalisten om att man kan använda Ubuntu via USB-minnet (eller för den delen nåt av RAM-minnesdistarna så som Puppy och DSL med flera)?
Nej det har jag inte gjort, tyvärr. Känns som om det är för sent nu, de kommer ändå inte rätta till felet, som de ibland gör dagen efter att de skrivit fel i en artikel
Jarulf skrev:Gör det enda rätta. Flasha ett usb-minne med Linux och ge honom en kopia.
Hehe, jo precis. Jag går till GP-huset och letar upp henne. Eller inte...

Någon annan som bor i GBG och som har ork? :P
HakanS skrev:
Bra noterat! Alla har sina fördomar, även om man inte vill.
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

JeyPeyy skrev:Nej det har jag inte gjort, tyvärr. Känns som om det är för sent nu, de kommer ändå inte rätta till felet, som de ibland gör dagen efter att de skrivit fel i en artikel.
Då gör jag det (faktum är att jag redan har gjort det). Det kan alltid vara bra att sprida information om Ubuntu även om det inte finns någon direkt vinning med det. Nu har iallafall ännu en människa informerats om det fantastiska med Ubuntu och förhoppningsvis kommer hon ihåg att skriva rätt nästa gång.

(&?)
Användarvisningsbild
Jarulf
Kontakt:

Inlägg av Jarulf »

Lao Tzu skrev:Då gör jag det (faktum är att jag redan har gjort det). Det kan alltid vara bra att sprida information om Ubuntu även om det inte finns någon direkt vinning med det. Nu har iallafall ännu en människa informerats om det fantastiska med Ubuntu och förhoppningsvis kommer hon ihåg att skriva rätt nästa gång.
Applåder!
hagelnut
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av hagelnut »

Om man ska vara petig:
Det är ju helt sant att gemene man idag inte går omkring med ett operativsystem på sitt USB-minne. Man kan ha ett operativsystem på USB, men de flesta har det inte.
Användarvisningsbild
Lao Tzu

Inlägg av Lao Tzu »

hagelnut skrev:Om man ska vara petig:
Det är ju helt sant att gemene man idag inte går omkring med ett operativsystem på sitt USB-minne. Man kan ha ett operativsystem på USB, men de flesta har det inte.
Så petiga behöver vi inte vara. ;)

Nu har hon iallafall svarat:
"Hej Emil,
tack för dina mail och ursäkta att jag inte svarat tidigare men jag var sjuk förra veckan.
Jag har själv en datson som är inne i Linuxvärlden så jag fattar vikten av detta.
Jag har i alla fall helt och hållet plockat bort faktarutan om att man i framtiden... osv.

Med vänlig hälsning
Lena Ekstrand"

Självklart tyckte jag att det påbjöd en följdfråga; nämligen vore det inte bättre om hon nämnde att Linux fungerar utmärkt, från USB-minnen, istället för att ta bort faktarutan helt? :D
(Nu kanske det i och för sig inte var så viktigt för artikeln men nog kan man väl försöka ta chansen i alla fall. Hehe.)

(&?)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"