Bifogar bild så ni kan se, hjälp mig:D

länk till större bild: http://www.pici.se/479134/?size=fullsize
Kod: Markera allt
locate .xul
Jo nu när du säger detta så fungerar inte fireftp addonen att installera, Men kan iallfall använda firefox nu. Skall testa detta du sagtBowmore skrev:Jag vet inte om det är löst i och med det.
Problemet du har ligger i firefox konfigurationsdata under mappen .mozilla i hemkatalogen. Mer specifikt så ligger det i en .xul-fil som tillhör någon av de firefox add-ons du installerat. FirefoxNotify är en som använder standarden xul för att sätta upp den svarta OSD-widgeten som numer är standard i Ubuntu.
Om du har konfigurationsdata kvar kan du köra kommandotoch se vilka add-ons (i sökvägen) som använder xul.Kod: Markera allt
locate .xul
Om du öppnar resp fil(er) med gedit så lär du hitta strängen <window id="main-window" i någon av dem. Problemet är troligen bara att tecknet < ska bort.
Efterom jag haft vissa problem med Firefox ett tag (fireftp, firenotify, ABP, ...) så beslöt jag mig att avinstallera FF inkl konfigurationsfilen (bytte först namn på .mozilla) och gjorde en ren FF installation. Mappen .mozilla har jag kopierat mellan Ubuntus utgåvor ett tag så det var dags. Innan jag tog bort rubbet exporterade jag bokmärken som jag sen kunde importera i den nyinstallerade FF.Stampe skrev:Jo nu när du säger detta så fungerar inte fireftp addonen att installera
Vart ligger konfigurations datan då? Tog bort allt jag hittade om firefox, förutom mozilla mappen i /home.Bowmore skrev:Efterom jag haft vissa problem med Firefox ett tag (fireftp, firenotify, ABP, ...) så beslöt jag mig att avinstallera FF inkl konfigurationsfilen (bytte först namn på .mozilla) och gjorde en ren FF installation. Mappen .mozilla har jag kopierat mellan Ubuntus utgåvor ett tag så det var dags. Innan jag tog bort rubbet exporterade jag bokmärken som jag sen kunde importera i den nyinstallerade FF.Stampe skrev:Jo nu när du säger detta så fungerar inte fireftp addonen att installera
Efter detta hade jag inga problem att installera t.ex fireftp, firefoxnotify, ABP, etc, så det är kanske detta du behöver göra, dvs även avinstallera konfigurationsdata.
Precis den som är problemetStampe skrev:Vart ligger konfigurations datan då? Tog bort allt jag hittade om firefox, förutom mozilla mappen i /home.
Bowmore skrev:Precis den som är problemetStampe skrev:Vart ligger konfigurations datan då? Tog bort allt jag hittade om firefox, förutom mozilla mappen i /home.![]()
Det jag gjorde var att först ta en backup på bokmärkena till Skrivbordet via
Bookmarks > Organize bookmarks > Import and Backup > Export HTLM
Sen stängde jag ner FF och döpte om ~/.mozilla, t.ex till ~/.mozilla_backup.
I ditt fall räcker det nog med att bara döpa om mappen .mozilla och sen starta upp FF igen.
Sen kan du importera bokmärkena via
Bookmarks > Organize bookmarks > Import and Backup > Import HTLM
och installera dina Add-ons igen.
Skulle det inte funka så har du alltid möjligheten att gå tillbaks genom att återgå till .mozilla_backup.