Varför då? Hur fixar jag det här? Det fungerar ju finfint för min användare. Kan det ha med admin. rättigheter att göra?

Gäller det även när du har en annan användare inloggad samtidigt som har Visual Effects aktiverat?95monye skrev:För mig fungerar compiz på alla användare utom en...
Det funkar inte för mig varken i Jaunty eller Karmic. Snarare resuterar det i att jag då inte ens kan logga ur och in på en annan användare och ha Visual Effect aktiverad.webaake skrev:Är den användare som är inloggad alltid bunden till Display:0? Har man flera användare samtidigt torde de ju bli bundna till Display:1 / :2 osv...
Lösningan jag gav ovan skall lösa det problemet genom att tillåta compiz att köra också på Display:1.
Det verkar vara där skon klämmer.serverns hantering av olika displayer, något man fortfarande inte lyckat stödja automatiskt.
Ja, men något verkar saknas eftersom du fått det att fungera.webaake skrev:Det verkar vara där skon klämmer.serverns hantering av olika displayer, något man fortfarande inte lyckat stödja automatiskt.
men för mig är admin den enda användaren användaren som inte fungerar med visuella effekter... men icke någon skillnad om någon annan är inloggad samtidigt .Bowmore skrev:Gäller det även när du har en annan användare inloggad samtidigt som har Visual Effects aktiverat?95monye skrev:För mig fungerar compiz på alla användare utom en...
För min del fungerar Visual Effects för alla användare förutsatt att ingen annan användare är inloggad som också har Visual Effects aktiverat.