missljud när jag kör ljud ut i stereon

I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
gandhi
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

missljud när jag kör ljud ut i stereon

Inlägg av gandhi »

Har en MSI GX701 Laptop. När jag vill köra ut ljudet via audiokabel till stereon så hörs ett missljud i högtalarna. Det låter nästan som modemljud. Detta händer enbart när datorn drivs med extern ström och inte vid batteridrift. Ej heller om jag kör med hörlurar. Det låter oavsett om jag kör ubuntu eller vista vilket gör att man kan misstänka hårdvarufel.

Jag har felanmält till kundservice (anovo) och de vill att jag skickar datorn till dem för felsökning. Tänkte höra med forumet om det kan finnas något gör-det-själv-tips innan jag skickar iväg burken (på obestämd tid ::) ). Kan det vara transformatorn i strömsladden eller energihanteringen i bios som är knas?

K
stelu
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: missljud när jag kör ljud ut i stereon

Inlägg av stelu »

Låter som sådana problem man ibland får när man lägger ut bild till TV från en dator som körs på nätström. I det fallet beror väl problemet på att TV:n och datorn har olika jordplan och brukar kunna avhjälpas genom att dra ur antennsladden till TV:n eller installera en avskiljare på antennsladden. Jag vet inte om det blir bättre med en avskiljare för RCA eller motsvarande kabelanslutning, t.ex http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,494060000

Jag kan inte lova att det är ovan som är problemet men det är en sak att undersöka för dig.
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara som hårdvara"