Hjälp med att ta bort länken "om ubuntu" . (LÖST)
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Hjälp med att ta bort länken "om ubuntu" . (LÖST)
Hej! När man klickar på system i panelen så kommer det upp en meny där det står länkar som " about GNOME och about UBUNTU" Jag vill ta bort dem och jag undrar hur man gör?
Senast redigerad av 1 Jonas_186, redigerad totalt 8 gånger.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Hjälp med att ta bort länken "om ubuntu" .
Enligt http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=350790 tar du bort gnome-about.desktop och ubuntu-about.desktop files från /usr/share/applications men jag vet inte om det fungerar. Prova döpa om filerna och se vad som händer.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Stämmer bra det.stelu skrev:Enligt http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=350790 tar du bort gnome-about.desktop och ubuntu-about.desktop files från /usr/share/applications men jag vet inte om det fungerar. Prova döpa om filerna och se vad som händer.
Det funkar, men inte att döpa om dom, utan att ta bort dom!
LJ
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Ok. Föreslog omdöpningen, och menade då .desktop mot något annat, för att han skulle kunna få tillbaka menyalternativen om han ville sen. Men det kanske inte hade fungerat, eller?
Jag vill också gärna ta bort dom. Jag letade reda på filerna men när jag försökte delita dom så stod det bara "Error removing file: Permission denied". Varför då och hur gör jag? 

Du har inte rättigheter till att ta bort filerna. Du får ta bort dom som root. Skriv följande i terminalen:
Ange lösenord, tryck enter och du får upp nautilus som root. Gå till filerna och ta bort dom. Och stäng sedan nautilus.
Kod: Markera allt
gksudo nautilus
Tack så mycket nu fungerade det! Bra kod att känna till.
[LÖST]
[LÖST]