Storbuggen... Bug #1

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Storbuggen... Bug #1

Inlägg av Okänd »

Kollade lite på Fesitys beskrivningar och följde en bugg...

Man inför då automagisk montering av NTFS partitioner i Feisty, förmodligen också med NTFS-3G.

Mounting made Easy

Gnome-Mount provides users with a nice GUI to configure mount options and consistently handle encrypted devices. It has been added to Feisty in the continuing effort to squash Bug #1.

Följde länken och den är en höjdare... läs även kommentarerna  :D

https://blueprints.launchpad.net/ubuntu/+bug/1
Emil.s
Kontakt:

SV: Storbuggen... Bug #1

Inlägg av Emil.s »

Jo, läste den för några dagar sedan. Klockrent! :D
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Emil.s skrev: Jo, läste den för några dagar sedan. Klockrent! :D
;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Okänd

Inlägg av Okänd »

Engelsmannens buggrapport var bra...

"I was able to reproduce in the UK. In fact, in one instance, I couldn't even get a PC with a blank HDD, nevermind with Linux on!"

:D
Användarvisningsbild
Hellzon
Kontakt:

Inlägg av Hellzon »

"Easily reproduceable in Southern California. I recently visited 3 different computer stores and could not find a single system running a free and open operating system. At one location, when I attempted to boot an Ubuntu LiveCD, I was asked to leave the premises!"
Hihi.

För att vara lite OT så är ju GUI för att montera diskar guld värt. Borde ha funnits för länge sen.
"When the facts change, I change my mind. What do you do, sir?" -John Maynard Keynes
Mitt naiva bloggande om Linux och Ubuntu
Användarvisningsbild
ozamosi
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av ozamosi »

Du menar i stil med det man får när man går till System -> Administration -> Diskar (om jag minns rätt)? Mjo, något sådant borde någon skriva ;)
Okänd

Inlägg av Okänd »

ozamosi skrev: Du menar i stil med det man får när man går till System -> Administration -> Diskar (om jag minns rätt)? Mjo, något sådant borde någon skriva ;)
Nu skriver man ingenting i Feisty inte ens i fstab.....mer än att det just nu måste matas in ett lösenord för att montera NTFS disken... ;) helt automagiskt mao.

Troligen ett mycket effektivt medel för att avvänja en Windozare och slippa
ev abstinenssymptom.. 8) 
Användarvisningsbild
Hellzon
Kontakt:

Inlägg av Hellzon »

ozamosi skrev: Du menar i stil med det man får när man går till System -> Administration -> Diskar (om jag minns rätt)? Mjo, något sådant borde någon skriva ;)
Ägd. :) Eller inte, jag hittar inte det programmet. Däremot fanns det något sånt när jag körde Dapper, men det fick jag aldrig kläm på.

Hur som helst hade du väl rätt i sak.
"When the facts change, I change my mind. What do you do, sir?" -John Maynard Keynes
Mitt naiva bloggande om Linux och Ubuntu
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

Jo, det fanns något sådant under Dapper vill jag också minnas (disks-admin), men det verkar inte finnas kvar...

...och tur är väl det, för den listade i stort sett bara min windowspartition som /home och swap som / (eller hur det nu var), kanske därför den inte finns kvar ;)
WE WILL ALWAYS BE SO MUCH MORE HUMAN THAN WE WISH TO BE...
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"