Händer det något med arbetsgrupperna?
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Händer det något med arbetsgrupperna?
Rubriken säger väl allt, men jag vill understryka att jag ser det som utomordentligt viktigt att skapa och få igång dem snarast.
Inte minst tror jag att de kommer att få saker att hända snabbare, men också för att jag tror att de kommer att öka engagemang inom forumet och cred utåt.
Och om arbetsgrupperna i sin tur känner att de behöver en idiot som ställer de, för okunniga och oinsatta, viktiga frågorna, så vet ni var jag finns.
Inte minst tror jag att de kommer att få saker att hända snabbare, men också för att jag tror att de kommer att öka engagemang inom forumet och cred utåt.
Och om arbetsgrupperna i sin tur känner att de behöver en idiot som ställer de, för okunniga och oinsatta, viktiga frågorna, så vet ni var jag finns.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Re: Händer det något med arbetsgrupperna?
Bra frågeställning och ett lysande initiativ, GG!
Det är alltid bra att någon tänker kring nuläget och framåt.
Micke
Det är alltid bra att någon tänker kring nuläget och framåt.
Micke
Välkommen till Ubuntu.se, Sveriges trevligaste linuxcommunity!
Har ju inte varit ett stort fan av detta arbetssætt (før få dagliga aktiva att bilda grupper av bl.a.) men jag hoppas att CF och andol kan plocka det bæsta ur de tidigare førslagen till organisation utan att før den saken skull kænna sig bundna att uppfylla alla ønskemål utan istællet bedøma behoven från situation till situation.
Det ær trots allt de som ær ansvariga før att hitta arbetssætt som fungerar.
Førsøker inte døda tråden GG, vill bara bidra med en annan synvinkel
Det ær trots allt de som ær ansvariga før att hitta arbetssætt som fungerar.
Førsøker inte døda tråden GG, vill bara bidra med en annan synvinkel

Den här arbetsgruppen finns väl redan > http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=39942&
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Principen med arbetsgrupper är jättebra. Vi jobbar på samma sätt på ett annat ställe
Projektgrupper bidra till att engagera medlemmar och det som är svårt i början är faktiskt att "ragga" medlemmarna för dom olika grupper.
Men när det väl har kommit igång är det ett enastående sätt att jobba.
Dessutom är framgången i dom olika grupperna anledning för många att ansöka för att vara med.
LJ

Projektgrupper bidra till att engagera medlemmar och det som är svårt i början är faktiskt att "ragga" medlemmarna för dom olika grupper.
Men när det väl har kommit igång är det ett enastående sätt att jobba.
Dessutom är framgången i dom olika grupperna anledning för många att ansöka för att vara med.
LJ
- CryingFreeman
Arbetsgrupperna har fått stå tillbaka lite för förberedelser inför SFD, men nu när det är över så ska vi börja styra upp arbetet ordentligt.Grön Göling skrev:Rubriken säger väl allt, men jag vill understryka att jag ser det som utomordentligt viktigt att skapa och få igång dem snarast.
Det som först och främst kommer att göras är att skapa tavlor för olika grupper, sen tar "raggningen" vid.
- vulfgar
- ung forumnörd
En fundering när det gäller att ragga folk till grupperna. Tror att det är bra om det den första tiden, tills mer normal rekrytering kommit igång, finns en "headhunter" med uppgift att försöka hitta folk och försöka övertyga dom om att engagera sej i grupperna. Det kan kanske vara svårt i början att få folk att anmäla sej frivilligt, även sådana som är sugna. Det ligger väl lite i vårt svenska kynne att hellre vilja bli tillfrågade än att anmäla sej "frivilligt".
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Grön Göling
- Städsegrön
Nåja, kan jag frivilligt anmäla mig som "idiot", så skulle väl några till kunna anmäla sina mer tekniskt begåvade hjärnceller också..... 

En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre