Finns det något program som kan lägga till fler filer till en redan existerande .torrent-fil utan att behöva hasha om alla gamla filer helt och hållet? Det ska nämligen räcka att hasha om det sista lilla restblocket, ifall man nu vågar tro på specifikationen för hur .torrent-filer ska vara uppbyggda:
http://wiki.theory.org/BitTorrentSpecif ... _Structure
Lägga till fler filer till en redan existerande .torrent
- Konservburk
- Konservburk
Re: Lägga till fler filer till en redan existerande .torrent
Jag som hade hoppats slippa koda något eget 

Seså, du är väl för öppen källkod hoppas jag? 
Om du inte drog ihop någonting eget så kanske du hittade något sätt att lösa det på? Kan även tipsa om cfv som klarar av att skapa torrents, verkar lovande.

Om du inte drog ihop någonting eget så kanske du hittade något sätt att lösa det på? Kan även tipsa om cfv som klarar av att skapa torrents, verkar lovande.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
- Konservburk
Hur står sig cfv mot buildtorrent, createtorrent och mktorrent? Och framförallt, klarar den av att utöka en torrentfil utan att hash:a om allting så att det räcker att utgå från ursprungstorrentfilen utan att ha tillgång till källdatan (förutom sista blocket).
Det vet jag inte än då jag inte har haft möjlighet att testa, det verkar dock vara som så att cfv är det som gäller för torrentskapande i linux nu för tiden enligt webben, så tänkte bara slänga in det här så att jag också kommer ihåg det när jag får behov av att skapa torrents igen.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
- Konservburk
Min uppfattning är att mktorrent är överlägset bäst. Men det grundar jag egentligen inte på något alls, så nu blir jag sugen på att genomföra ordentliga prestandatester för att se hur det verkligen ligger till.
Vad finns det för torrentskaparprogram som fungerar i linux? Kan vi få till en åtminstone semikomplett lista? Prestandatester blir mer spännande ju fler olika varianter man kan testa.
Vad finns det för torrentskaparprogram som fungerar i linux? Kan vi få till en åtminstone semikomplett lista? Prestandatester blir mer spännande ju fler olika varianter man kan testa.