Ubuntu v.9.04
-
Ubuntu v.9.04
Hej, jag har laddat Ubunto 9.04 och bränt på skiva, har nyss skapat en parition som jag tänkte ha Ubunto på så att man kan välja om man vill´starta ubunto eller xp. Har xp pro på c. Problemet är att när jag har bootat genom ubuntuskivan och har valt språk och klickat på installera ubuntu så blir skärmen bara svart och inget händer, har provat att klicka på ctrl + alt + f1 och andra kommandon men inget händer... vad ska jag göra? Har läst runt på webben men inte hittat någon lösning som passat mig... Tack på förhand 

Re: Ubuntu v.9.04
Hej och välkommen till forumet! 
Min första tanke var att där kanske är något fel på skivan som du bränt. Vilken version har du använt, 32 eller 64 bitars?

Min första tanke var att där kanske är något fel på skivan som du bränt. Vilken version har du använt, 32 eller 64 bitars?
-
Löste sig nu:) hade tv:n ikopplad som primiära skärmen så jag drog ut sladden mellan datorn och tv:n så fick jag fram bild när allt visades på data skärmen ist. Konstigt att det inte visades på tv:n iaf för om jag bara kommer in på ubuntu så kan man ha bild på tv:n och allt:P aja bara man får till de så. jag använder 32 bitars by the way, tack för svaret iaf:)
Hehe. Inte för att det hjälpte men det var ett försök.
Finemang att du löste det.
Finemang att du löste det.