Rhythmbox frågar efter en insticks modul som den inte finner.
Hur får jag det här att fungera?
Hans
Rhythmbox och nätverksökning.................[LÖST]
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Rhythmbox och nätverksökning.................[LÖST]
- Bilagor
-
- rhythmbox905amd.png (83.92 KiB) Visad 792 gånger
Senast redigerad av 1 Hans Linde, redigerad totalt 21 gånger.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Rhythmbox och nätverksökning.
När jag hade liknande problem med Rhythmbox efter uppgraderingen till 9.04 visade det sig att det låt en del .rar .nfo och andra filer som inte främst har med musik att göra i mina bevakade foldrar. Tog jag bort de filerna så slutade den be om insticksmoduler och det hela flöt på utan problem. Kanske mer en workaround än en lösning, men det gjorde mig nöjd iaf.
Jag tror till och med att Rhythmbox ger någon indikation på vilka filer det är frågan om om du kollar runt lite (se t.ex. "importeringsfel" under "Podsändningar"). Nu när jag tänker efter så hade jag nog problem med .wma också.. Nu hade jag inte så många så jag kunde ta bort dem också utan problem.. oh well. det är något att överväga åtminstone.
Jag tror till och med att Rhythmbox ger någon indikation på vilka filer det är frågan om om du kollar runt lite (se t.ex. "importeringsfel" under "Podsändningar"). Nu när jag tänker efter så hade jag nog problem med .wma också.. Nu hade jag inte så många så jag kunde ta bort dem också utan problem.. oh well. det är något att överväga åtminstone.
...mot bättre vetande?
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Rhythmbox och nätverksökning.
Häpp....visste fick du rätt
Det är en del jobb att ta bort "övriga" filer, men därefter så fungera det.
Jag vill minnas att det fanns en ljudspelare som är mer "tolerat" med vad som "matas in".
Tack.

Det är en del jobb att ta bort "övriga" filer, men därefter så fungera det.
Jag vill minnas att det fanns en ljudspelare som är mer "tolerat" med vad som "matas in".
Tack.