Ubuntu 9.04 as slick as Windows 7, Mac OS X
Re: Ubuntu 9.04 as slick as Windows 7, Mac OS X
Ord och inga visor där inte! 

Det var en bra review!
Alltid kul när någon som har erfarenhet av olika OS skriver recensioner. Annars blir det lätt: "Det fungerade inte som i Windows, vilket var dåligt!"

Alltid kul när någon som har erfarenhet av olika OS skriver recensioner. Annars blir det lätt: "Det fungerade inte som i Windows, vilket var dåligt!"
- Grön Göling
- Städsegrön
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Åååååkej?! De få personer i min omgivning som faktiskt har Win 7 hatar den!!!
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Jag har den på min jobblaptop och tycker den är helt ok. Snabbare än vista och mycket snygg desktop.Grön Göling skrev:Åååååkej?! De få personer i min omgivning som faktiskt har Win 7 hatar den!!!
- JeyPeyy
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Även om jag älskar Ubuntu, måste jag faktiskt säga att jag inte håller med. Ubuntu kan göras lika snygg, men är knappast lika snygg från default. Vänta tills nästa release! Då händer det nog saker med utseendet
Kubuntu däremot hade jag förstått. Kubuntu har en trevlig design, även om jag inte tycker att kontrasterna är tillräkligt stora mellan qt-komponenterna.
Någon som vet om Gnome 3.0 kommer få sig ett lyft utseendemässigt? Jag vet om gnome-shell, men det utgör ju inte hela utseendet.

Kubuntu däremot hade jag förstått. Kubuntu har en trevlig design, även om jag inte tycker att kontrasterna är tillräkligt stora mellan qt-komponenterna.
Någon som vet om Gnome 3.0 kommer få sig ett lyft utseendemässigt? Jag vet om gnome-shell, men det utgör ju inte hela utseendet.
Testa Xubuntu!
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
- JeyPeyy
Xubuntu är ju nice på sitt sätt, men kan det verkligen jämföras med Mac OS X?webaake skrev:Testa Xubuntu!
Jag kör dreamlinux på live-usb på skolans datorer nu för tiden. Det är ju i och för sig ganska likt Mac OS X, men det skiljer ju sig ändå en hel del.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
'As slick' som någon bordell jag sett på film... inte undra på att LinuxMint växer så det knakar... 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Verkar som om det inte handlar direkt om utseende, utan mer om att det är lättjobbat, snabbt och att allt finns där det känns naturligt att leta.What I'm talking about is that elusive slick-and-speedy feel you get from applications launching fast, windows moving around without jerkiness, and everything simply being where it should be in the user interface.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- farmfield
- Kontakt:
Precis!vulfgar skrev:Verkar som om det inte handlar direkt om utseende, utan mer om att det är lättjobbat, snabbt och att allt finns där det känns naturligt att leta.
Så det är fortfarande brunt. Inte lika mycket, men fortfarande.
Så då fortsätter man bana väg för LinuxMint t.ex, som tar något bra - men som nån annan satt ihop - och gör rätt få ändringar och med det har en egen dist...
Och innan ni säger att det är ok, visst, jag vet att det skall funka så, men vaf*n, när skall Mark & löinuxnerdarna han hänger med fatta konceptet med att folk använder mus & GUI framför tangentbord, och med det lägga lite energi på ett snyggt GUI...

Det skulle bli snyggare än OS X så dom ju... Yeah right... Sa jag att det fortfarande är brunt?

Slemmigt men mättande, tråkigt men smidigt?
Nä, jag tror jag kastar ut Ubuntu till förmån för Kubutnu.
Nä, jag tror jag kastar ut Ubuntu till förmån för Kubutnu.
- farmfield
- Kontakt:
Jag har iof aldrig varit nån fan av KDE, så jag håller mig till Gnome... gnomeShell (Gnome 3?) ser beyond fräsigt ut också... Men ta bort det bruna bara... kom igen Mark, köp antingen LinuxMint, anställ dom gubbarna -eller gubbarna bakom UbuntuStudio - eller både och... Kom igen nu, brunt suger... 

- JeyPeyy
Vi kanske får en annan look med 9.10. Citerat från Mark:farmfield skrev:Jag har iof aldrig varit nån fan av KDE, så jag håller mig till Gnome... gnomeShell (Gnome 3?) ser beyond fräsigt ut också... Men ta bort det bruna bara... kom igen Mark, köp antingen LinuxMint, anställ dom gubbarna -eller gubbarna bakom UbuntuStudio - eller både och... Kom igen nu, brunt suger...
Det är ju dock väldigt enkelt att byta tema, men visst är det viktigt med första intrycket.The desktop will have a designer’s fingerprints all over it - we’re now beginning the serious push to a new look. Brown has served us well but the Koala is considering other options.