opera 10 släppt

Nyheter i datorvärlden.
Xcore

Re: opera 10 släppt

Inlägg av Xcore »

mcNisse skrev:Bra att du ändrade ditt inlägg. Det är bra att vara försiktig med att kopiera in saker direkt från idg.se. Mycket bättre att länka eller summera artikeln som du har gjort nu.
Tummen upp!!!
Det tackar jag för mcnisse. :)

Firefox har varit min favorit sedan 2004 tror jag. ;)
Pavel
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pavel »

För att slutgiltigt övertyga alla som tvivlar på att Opera är ligger längst fram i teknikutvecklingen: http://labs.opera.com/news/2009/04/01/. Finns det någon annan webbläsare som har Face Gestures? Jag får det dock inte att fungera fullt ut i Opera 10. Kanske fungerar det bara i Windows? Finns det andra som har problem?
Förhoppningsvis kommer det en uppgradering till våren!
Xcore

Inlägg av Xcore »

Pavel skrev:För att slutgiltigt övertyga alla som tvivlar på att Opera är ligger längst fram i teknikutvecklingen: http://labs.opera.com/news/2009/04/01/. Finns det någon annan webbläsare som har Face Gestures? Jag får det dock inte att fungera fullt ut i Opera 10. Kanske fungerar det bara i Windows? Finns det andra som har problem?
Kul att du gillar Opera. Jag har också kört Opera en hel del. Sen kan man alltid ha flera webbläsare på sin dator och växla lite då och då. ;)

Brukar använda 3 st för det mesta men Firefox används överlägset mest.
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Pavel skrev:För att slutgiltigt övertyga alla som tvivlar på att Opera är ligger längst fram i teknikutvecklingen: http://labs.opera.com/news/2009/04/01/. Finns det någon annan webbläsare som har Face Gestures? Jag får det dock inte att fungera fullt ut i Opera 10. Kanske fungerar det bara i Windows? Finns det andra som har problem?
Det är det här som är så kul med att vara medlem på ett forum.
Face Gestures hade jag nog inte hört talas om annars...
Jag använde själv Opera innan Firefox föddes, det var så jag upptäckte mouse gestures.
Och Opera är enligt min erfarenhet den snabbaste webbläsaren i windows, det är länge sedan jag körde opera i linux...
Användarvisningsbild
lassekongo83
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av lassekongo83 »

Xcore skrev:
Pavel skrev:Opera är så bra att man inte behöver några tillägg! ;D
Så då finns funktioner som..........

Linky, Webmail Notifier, No Script, Greasemonkey, VideoDownloadHelper, Customize Google, BCcodeXtra, Reliby, Redirector, Pagehacker, AnyColour, Adblock+ mf mf som jag använder varje dag.
Många vet inte om att väldigt många funktioner finns i/till Opera. Vissa kanske dock kräver lite mer klick eller nåt userscript.

Här finnes en lista på 150 populära plugins och vad som fungerar i Opera 9.
http://files.myopera.com/Rijk/blog/extensions.html

Content blocking (custom urfilter.ini som jag laddat ner blockerar den mesta reklamen.)
I Site Preferences kan jag ställa in om sidan får visa insticksprogram, javascript, använda custom CSS/UserScript med mera. Själv har jag Javascript och insticksprogram avstängt globalt och använder det bara på sidor jag litar på (nästan som Noscript.)
Pavel
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Pavel »

Rune.K!
Jag har skojat med dig. Face Gestures är ett skämt. Om du kollar på datumet på länken jag gav så förstår du...
Förlåt att jag skojade. Jag kände att tråden började tjafsas sönder av en av de käraste medlemmarna på forumet och behövde lättas upp.
Jag hoppas du inte är blir sur på mig...
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

@ Pavel
Den gick jag på :)
Till mitt försvar så läste jag inte länken, bara kollade att det fanns där.

Men tekniken finns och används dagligen men kanske inte i just webbläsare.
bittin
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

Inlägg av bittin »

Får testa den då jag kör Windows/Mobil eller Wii
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"