Lär våra barn Ubuntu från unga år. Nu finns det äntligen någon som satsar målmedvetet på en distribution för barn från 3 år- . Den har Ubuntu i grunden men är avsevärt mycket bättre och pedagogisk än vad Edubuntu kan erbjuda sina användare. Med Qimo har man tänkt barn inte vuxen.
Besök Qimo eskimå pojken som tar med barnen på en spännande resa.
http://www.qimo4kids.com/
Pink Panther
Besök Qimo eskimå pojken.
- Pink Panther
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Besök Qimo eskimå pojken.
Senast redigerad av 1 Pink Panther, redigerad totalt 12 gånger.
Öppen källkod är min passion, mitt hjärta och min själ.
Linux Mint 18 Sarah
Linux Mint 18 Sarah
Re: Besök Qimo eskimå pojken.
Stort tack för det där tipset, Pink Panther. Verkligen. Kalas! 
edit: Installerade via (det fantastiska programmet) VirtualBox. Bygger på Ubuntu 8.10. Fungerar klockrent att installera. Allt är inte översatt till Svenska, men somliga spel var det faktiskt. Helt klart ett OS jag skall hålla koll på i framtiden. En suverän idé för barn.
Än en gång, tack för tipset - hade inte en aning om att det ens fanns en sådan distribution.

edit: Installerade via (det fantastiska programmet) VirtualBox. Bygger på Ubuntu 8.10. Fungerar klockrent att installera. Allt är inte översatt till Svenska, men somliga spel var det faktiskt. Helt klart ett OS jag skall hålla koll på i framtiden. En suverän idé för barn.
Än en gång, tack för tipset - hade inte en aning om att det ens fanns en sådan distribution.
Ubuntu 10.04 x86 @ AMD Athlon 64 3200+, TwinMos 2048MB PC3200 DDR SDRAM, Nvidia GeForce 6600GT (256MB, PCI-E), SB Audigy 2.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Re: Besök Qimo eskimå pojken.
Installerat det åt alla mina småsyskon osv