Svenska spel i Wine?! (LÖST)

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
wumama
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Svenska spel i Wine?! (LÖST)

Inlägg av wumama »

Jag testar på nytt här. Har sett en del gamla trådar om ämnet som verkar ha dött.... (Vet inte om det är under rätt ämne dock.. .men jag är ju Nybörjare)

Finns det någon lösning på att använda Svenska Spels Pokerklient än?

(Försökte spela i browsern, men den laddade till 99% sen står det nåt om att ett skript som körs kommer att slöa ner min
dator. Sen kvittar det om jag väljer Ja eller Nej för att fortsätta. Jag kommer ingenstans.)

Så jag installerade Wine, och körde Pokerklienten därigenom. Allt går bra tills jag vill in på ett bord. Antingen kommer jag inte in, eller
så kommer jag in och sidan låser sig kort därefter. Sidorna låser sig även efter att jag loggat ut, så jag vet inte hur jag ska stänga ner skiten efteråt...!

Någon som hittat en lösning?

/Pokersugen
Senast redigerad av 3 wumama, redigerad totalt 15 gång.
Användarvisningsbild
serialsniffer
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Re: Poker med Svenska Spel?!

Inlägg av serialsniffer »

Vi kan ju även konstatera att du får fel meddelande i terminalen från wine att en modul saknas:)
------------------------
Serial Sniffer

Linux Ubuntu 9.10 Karmic Koala Gnome.

Jag är fadder. Läs om mighttp://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 60#p323784
wumama

Re: Poker med Svenska Spel?!

Inlägg av wumama »

precis! ;)
wumama

Re: Svenska spel i Wine?!

Inlägg av wumama »

Fattar ingenting...

Efter en vanlig uppdatering av Ubuntu så funkade det helt plötsligt hela vägen till Pokerbordet. Och jag var
inne och spelade ett bra tag.

När jag nu försöker komma in igen - går det inte!?
Klickar på "Gå till bord", sidan börjar ladda, sen låser den sig och försvinner...!
Skumt å frustrerande.

Någon som har den gyllene lösningen?

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

wumama skrev:Fattar ingenting...

Efter en vanlig uppdatering av Ubuntu så funkade det helt plötsligt hela vägen till Pokerbordet. Och jag var
inne och spelade ett bra tag.

När jag nu försöker komma in igen - går det inte!?
Klickar på "Gå till bord", sidan börjar ladda, sen låser den sig och försvinner...!
Skumt å frustrerande.

Någon som har den gyllene lösningen?

Tack på förhand.
Körs det med nåt slags java, flash eller är det någon egen modul de kör med?

Edit; Kom på att jag meckade lite med Internet Explorer 4 Linux när jag installerade till en kvinna 50+ som tydligen älskar nätspel. Prova det och se om det funkar :)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
wumama

Inlägg av wumama »

Tjena Dagon.

Det är Svenska Spels Pokerklient som jag laddat ner, och kör genom Wine. Tror inte att det är java eller flash då va?

Och då lär det inte hjälpa med Internet explorer heller, misstänker jag..?
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av Dagon^ »

wumama skrev:Tjena Dagon.

Det är Svenska Spels Pokerklient som jag laddat ner, och kör genom Wine. Tror inte att det är java eller flash då va?

Och då lär det inte hjälpa med Internet explorer heller, misstänker jag..?
Aha, jag läser visst slarvigt ikväll :-[
Nej, körs den inte i webbläsare så hjälper nog inte IE heller.

Utanför ämnet: Även fast det är ett "program" du laddat ner så kontaktar den fortfarande en server eftersom du spelar online (antar jag?) och då kan den mycket möjligt köra på java eller flash
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
wumama

Inlägg av wumama »

Dagon^ skrev:
Utanför ämnet: Även fast det är ett "program" du laddat ner så kontaktar den fortfarande en server eftersom du spelar online (antar jag?) och då kan den mycket möjligt köra på java eller flash
Om det beror på java eller flash, vad skulle isåfall lösningen kunna vara? Fick ett tips att avinstallera Flash 10 via synaptic för att istället installera Flash 9, men jag lyckades inte hitta Flash 10 i synaptic. Men tror du att det skulle kunna vara lösningen; att nedgradera Flash?
Användarvisningsbild
serialsniffer
Kontakt:

wumama skrev:
Dagon^ skrev:
Om det beror på java eller flash, vad skulle isåfall lösningen kunna vara? Fick ett tips att avinstallera Flash 10 via synaptic för att istället installera Flash 9, men jag lyckades inte hitta Flash 10 i synaptic. Men tror du att det skulle kunna vara lösningen; att nedgradera Flash?
flash i synaptic heter

flashplugin

Avinstallera det och kolla på adobes hemsida efter gamla versioner:)
------------------------
Serial Sniffer

wumama

Inlägg av wumama »

Det här problemet löstes på ett nästan retligt enkelt sätt....

Man får helt enkelt stänga ner det lilla fönstret övanför själva huvudfönstret. Alltså, det lilla fönstret som visar hur
mycket pengar man har valt att spela för under en vecka eller månad eller vad det nu är...
Tydligen går det inte att dom två fönsterna körs samtidigt!

Så nu kan jag med glädje förlora mina pengar till Svenska Spel!!!

/wumama
Användarvisningsbild
serialsniffer
Kontakt:

Re: Svenska spel i Wine?! (LÖST)

Gött. detta kommer säkert någon annan spelberoende ha hjälp utav (a).
------------------------
Serial Sniffer

Användarvisningsbild
rille

Inlägg av rille »

wumama skrev:Det här problemet löstes på ett nästan retligt enkelt sätt....

Man får helt enkelt stänga ner det lilla fönstret övanför själva huvudfönstret. Alltså, det lilla fönstret som visar hur
mycket pengar man har valt att spela för under en vecka eller månad eller vad det nu är...
Tydligen går det inte att dom två fönsterna körs samtidigt!
/wumama
Lyfter en gammal tråd, eftersom jag hjälper en kompis med samma problem...

Det skall alltså fungera om man stänger navigatorn? Frågan är bara hur man gör det?
Finns inget "windows X" för att stänga fönstret, och "högerklick-stäng-fönster" är inte klickbart?

Tacksam för svar, så min kompis kan ge sina pengar till Svenska Spel också. ;D
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

rille skrev: Lyfter en gammal tråd, eftersom jag hjälper en kompis med samma problem...

Det skall alltså fungera om man stänger navigatorn? Frågan är bara hur man gör det?
Finns inget "windows X" för att stänga fönstret, och "högerklick-stäng-fönster" är inte klickbart?

Tacksam för svar, så min kompis kan ge sina pengar till Svenska Spel också. ;D
Även jag har problem med Svenska spels hemsida. Det är något som har hänt nyligen.
Jag är iofs inte inne i onlinepoker, utan istället på övriga sidor. De sista dagarna har jag haft stora problem och jag har upplevt kraftigt försämrad åtkomst, samt seg uppladdning av deras sidor.
Förmodligen har de "skruvat upp" sina "flashade" sidor, ytterligare ett antal snäpp. Trist!
Jag har varit i kontakt med dem. De säger sig bara ha 0.4 % Linuxbesökare. Så jag fick ett, iofs vänskapligt, men dock, förslag att testa med något alternativt operativsystem till Linux. . . . ;D
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
micke_nordin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av micke_nordin »

Broder Tuck skrev:Även jag har problem med Svenska spels hemsida. Det är något som har hänt nyligen.
Jag är iofs inte inne i onlinepoker, utan istället på övriga sidor. De sista dagarna har jag haft stora problem och jag har upplevt kraftigt försämrad åtkomst, samt seg uppladdning av deras sidor.
Förmodligen har de "skruvat upp" sina "flashade" sidor, ytterligare ett antal snäpp. Trist!
Jag har varit i kontakt med dem. De säger sig bara ha 0.4 % Linuxbesökare. Så jag fick ett, iofs vänskapligt, men dock, förslag att testa med något alternativt operativsystem till Linux. . . . ;D
De borde dra andra slutsatser av att folk med GNU/Linux ger sig in på deras sida i så hög utsträckning, trots att de gjort vad de kan för att stänga dem ute....

/Micke
Användarvisningsbild
rille

Re: Svenska spel i Wine?! (LÖST)

Inlägg av rille »

Ok, så de har alltså nyligen gjort något som gör att Pokerklienten
inte längre fungerar i Wine, eller?
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"