Skall installera ubuntu 9.04 vad bör jag tänka på?

Frågor om LiveCDn samt installation och uppgradering av Ubuntu och dess varianter
Användarvisningsbild
Forcevision
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Skall installera ubuntu 9.04 vad bör jag tänka på?

Inlägg av Forcevision »

Tjabba !

Skall installera ubuntu 9.04 på min stationära huvud dator, skall endast använda den som desktop dator så som surfa, lyssna på musik, se på film och spela spel. När jag installerat klart ubuntu vad bör jag tänka på ?

Har för mig att det är massagrejer man kan avinstallera direkt väll har för mig att apache2 är installerat direkt.

/Force
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Newiceman
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Re: Skall installera ubuntu 9.04 vad bör jag tänka på?

Inlägg av Newiceman »

Hej
Jag kan inte se att man ska behöva tänka på något mer än att, enligt mig funkar inte Amarok. Att apache2 skulle vara installerat har jag inte hört något om och att du behöver avinstallera något känns för mig onödigt. Vill man inte ha så mycket i menyerna så är det upp till var och en så det skulle vara av den anledningen då.

Jag har inte varit med så länge (7.10) och 9.4 är ricktigt stabilt på min Aspire ONE 250.

MVH
Patrik
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Skall installera ubuntu 9.04 vad bör jag tänka på?

Inlägg av Ulsak »

jepp, det är bara att hålla med. ännu bättre blir det när utgåvenotifiering för karmic poppar upp den 29:e oktober.
Ett tips är att googla på postinstallation + ubuntu . Där får man riktigt bra tips på hur man får saker och ting funka. ( en del av tipsen svider lite i vrms men man kan inte få allt..)
Skriv svar

Återgå till "Installation och uppgradering"