Hej, jag har nyligen köpt mig en EEE1005 och skulle till att installera ubuntu med ett usbminne, lade över nNBR och testade, den startade upp jag tryckte på esc och valde där usbminnet och sen hände inget alls, skärmen blinkade svart och inget mer väntade en långstund, så in och försöka igen då såg jag att inga filer hade hamnat på USBminnet, så jag testade igen men samma sak igen.. då slog det mig att minnet som är på 1gb kanske blir för lite ledigt kvar efter formateringen (973mb ledigt då) img filen är på 972mb så ni förstår kanske vad jag menar?
så därför testade jag att kopiera över alla filer från "vanlig" distron dom som ligger på ison, och de kom över och tebax till EEEn, och exakt samma sak hände igen....
Då är frågan, är det något fel på USBminnet? kan det bli för gammalt (detta är från 2005)
Har jag gjort fel? om kan någon förklara har följt tillvägagångssätten från Ubuntushemsida och 3 olika sätt, de 2 i linux och en i vista resultatet är dock att inget kom in alls på USBn med dom vägarna mer än 1gång då kom en jättefil in på usbminnet och inget mer men det hjälpte inte, är usbminnet för litet?
när jag försökte göra det med vanlig usbstartare ni vet det som är i menyn på ubuntu då gnällde den och sade okänt format... Vid formatering i Ubuntu verkar det inte gå bra, det blir en gul ikon efter och dessutom tar det 11sekunder lite väll fort så har fått formatera i windows.. nåväl det var "the story sofar" och nu tar jag hjälp här.. hoppas på svar.. och nej jag har tyvärr ingen annan usbsticka
Kan även tilläga att Unetbootin tankar hem det, har testat både den jag hade och att tanka hem en ny, och sen på steg 2 så dör den vid 5% eller stannar iaf där i en kvart sen tryckte jag på exit och fick tvinga till avslut... så det är problem även med det
USB installation problem
Re: USB installation problem
och helt plötsligt kom allt igång... testade en sista gång innan jag lade mig och då funkade det.. jaja problem löst vet dock inte varför det löstes