Kunde vara kul att veta vad ni tycker om att lyssna på.
Själv så gillar jag rätt mycket musik, det jag har svårt för är kommersiell hit/fabriks/studio/autotunerkorrektions musik (som jag kallar det. Musik gjord i ett enda syfte, att sälja mega mängder, ofta ackompanjerad med internet reklam, tv reklam, tidnings reklam, hypningar och utseende fixering.
Vad jag gillar att lyssna på?
/BLUES ROCK/
Captain Beefheart, Tom Waits, Frank Zappa, Peps Persson, mm
>> Sen gillar jag gammal blues också, typ Big Bill Broonzy, Frank Stokes, Memphis Minnie, etc <<
/JAZZ/
Victor Wooten, Brand X, Keith Jarret, Pat Metheny, Ornette Coleman, mm
>> En av mina alla tiders favoritlåtar är "Straight no chaser" av Thelonious Monk. Pat Metheny har alltid varit en storfavorit. <<
/SYNTH/
Isao Tomita, Kraftwerk, JM Jarre, Vangelis.
>> Vangelis soundtrack till blade runner var en höjdare. Tomita är ett geni, en japan som komponerar klassisk musik på synthar <<
/TECHNO-TRANCE/
Astral Projection, Parasense, Atomic Pulse, Talamasca.
/FOLKMUSIK/
Orsa Spelmän, Nyckelharpsorkestern, Merit Hemmingsson.
/METAL, HÅRDROCK & PROGRESSIVE ROCK/
Meshuggah, Opeth, Dream Theater, Darkane, Deep Purple, Pig Destroyer, The Dillinger Escape Plan, Yes, King Crimson, Genesis, UK, ELP, Gentle Giant, mm.
>> Deep Purples album "Burn" är ett av de bästa hårdrocksalbum som gjorts, hävdar jag <<
Visst ja, klassisk musik. Jag har alltid älskat Bach verk över allt annat. Bethovens symfonier 1 & 8 är också favoriter. Drum and Bass är också något jag gillar, Dieselboy är nog min favorit. Givetvis så gillar jag mycket mer än det här, men inlägget kan ju inte bli hur långt som helst.