Perl skript för discshop men får bara ut bilden

Här diskuteras programmering och utveckling
agne987
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Perl skript för discshop men får bara ut bilden

Inlägg av agne987 »

Jag försökte använda en plugin för discshop som ska hämta information och lagra i programmet. Men de verkar ha gjort någon ändring på sidan som gör att skriptet inte kan plocka ut något annat än bilden. Jag kan inte perl eller programmering alls så jag undrar om någon har lust att ta en snabbkik om det är något enkelt att fixa.

mvh dennis
Bilagor
discshop.tar
(10 KiB) Nerladdad 137 gånger
Zibri
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Perl skript för discshop men får bara ut bilden

Inlägg av Zibri »

agne987 skrev:Jag försökte använda en plugin för discshop som ska hämta information och lagra i programmet. Men de verkar ha gjort någon ändring på sidan som gör att skriptet inte kan plocka ut något annat än bilden. Jag kan inte perl eller programmering alls så jag undrar om någon har lust att ta en snabbkik om det är något enkelt att fixa.

mvh dennis
Kan du ge exempel på hur du använder modulen?
agne987
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Perl skript för discshop men får bara ut bilden

Inlägg av agne987 »

Det är en modul till ett program som kan hantera filmsamlingar. Med hjälp av den här modulen ska man med en sökning på filmtiteln kunna plocka fram information om filmen och lagra det i programmet. Det funkar så långt att man kan söka och hitta filmen men när modulen ska hämta informationen så blir det bara blankt typ som att de har ändrat upplägget på sidan så den inte stämmer längre.
Skriv svar

Återgå till "Programmering och webbdesign"