Så slipper de reta sig på att cafet finns, speciellt som de läser vad som skrivs där.........tydligen.
Cafet blir en grupp som debatt?
Låter detta som en bra ide.

Nej, den sociala biten är alltid viktig. Utan den finns inte mycket kvar sen. Ett forum är ett ställe att både träffas, umgås och ge support.webaake skrev:Ta bort caféet, debatt m m som inte har med support att göra. Det finns andra forum för debattsugna.
Jag håller med dig... utan caféet skulle det nog bli alldeles för tråkigt... däremot tycker jag att dom som stör sig på caféet kunna blockera det , det skulle lösa en hel del problem!Xcore skrev:Nej, den sociala biten är alltid viktig. Utan den finns inte mycket kvar sen. Ett forum är ett ställe att både träffas, umgås och ge support.webaake skrev:Ta bort caféet, debatt m m som inte har med support att göra. Det finns andra forum för debattsugna.
Fungerar den i alla andra supportforum måste det vara fel på detta forumet, eller hur?
Problemet är inte att det snackas för lite Ubuntu eller att Cafet stör supporten. Problemet är attityden hos de flesta medlemmarna. En ödmjuk och framförallt ärlig attityd förändrar hela forumet till det bättre.
Den sociala biten alltså, den viktigaste för alla forum, sen må de handla om Ubuntusupport, Bilar eller filosofi. Ubuntusupport kanske inte är min starka sida, men forum kan jag innan och utan efter många år som både admin, moderator och vanlig medlem.
Jag håller också med Xcore, mycket vettigt det han skriver.95monye skrev:Jag håller med dig... utan caféet skulle det nog bli alldeles för tråkigt... däremot tycker jag att dom som stör sig på caféet kunna blockera det , det skulle lösa en hel del problem!Xcore skrev:Nej, den sociala biten är alltid viktig. Utan den finns inte mycket kvar sen. Ett forum är ett ställe att både träffas, umgås och ge support.webaake skrev:Ta bort caféet, debatt m m som inte har med support att göra. Det finns andra forum för debattsugna.
Fungerar den i alla andra supportforum måste det vara fel på detta forumet, eller hur?
Problemet är inte att det snackas för lite Ubuntu eller att Cafet stör supporten. Problemet är attityden hos de flesta medlemmarna. En ödmjuk och framförallt ärlig attityd förändrar hela forumet till det bättre.
Den sociala biten alltså, den viktigaste för alla forum, sen må de handla om Ubuntusupport, Bilar eller filosofi. Ubuntusupport kanske inte är min starka sida, men forum kan jag innan och utan efter många år som både admin, moderator och vanlig medlem., bra idé xcore!
Man önskar....men av diskussionerna som uppstår så verkar det trots allt inte vara såvulfgar skrev:Finns ju också möjlighet att slippa se annat än supporten när man kollar på nya inlägg genom att just klicka på länken Nya istället för på Alla nya. För mej framstår detta därför som att problemet redan är löst.