Jag laddade hem senaste Skype 2.1(visserligen beta), men jag hörs inte!
Tittar jag på inställningarna så ser det som enligt bifogad bild. Det enda som går att välja är PulseAudio Server för Microphone, Speakers och Ringing. Gör jag ett "Test call" hör jag tjejen som pratar men jag hör INTE det som jag har "pratat in"!
Kollar jag i Volume Control så ser det ut som i den andra bifogade filen.
Att Skype funkar i Win XP är ju en klen tröst, när jag vill att den ska fungera i Ubuntu 9.04!
Jag hörs inte i Skype 2.1
Jag hörs inte i Skype 2.1
- Bilagor
-
- Skype-options.png (48.96 KiB) Visad 993 gånger
-
- Volume control.jpg (113.26 KiB) Visad 992 gånger
- SlamsornasKung
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Jag hörs inte i Skype 2.1
Jadu... Skype och Ubuntu är inte direkt bästa vänner. Men, förstår jag dig rätt, kan du inte ändra från PulseAudio Server i inställningarna?
HP NC2400 - Ubuntu 10.04 • Fujitsu Siemens AmiloM7400 - Arch Linux • HP/Compaq Mini 110C - Ubuntu 10.04
CryingFreeman skrev:[…] Ubuntu är och förblir en meritokrati, inget demokratiskt experiment där alla får säga vad som helst till vem som helst, hur som helst.
Japp, PulseAudio Server är det enda alternativet!
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Har du provat att välja inspelningskälla i pulse audio manager?
Funkar det att spela in i ljudinspelaren? - Har för mig att den också använder Pulse.
Det kan vara lite trixigt att få igång Pulse men när det funkar så är den väldigt bra och kraftfull.
Funkar det att spela in i ljudinspelaren? - Har för mig att den också använder Pulse.
Det kan vara lite trixigt att få igång Pulse men när det funkar så är den väldigt bra och kraftfull.