Vill vi ha "bakgården"?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.

Vill vi ha "bakgården"?

Ja
10
42%
Nej
14
58%

Antal röster: 24

Okänd

SV: Vill vi ha "bakgården"?

Inlägg av Okänd »

Det Bakgården egentligen är, är Caféet med boxboll. Eftersom Caféet finns, byt ut Bakgården mot ett Arkiv där det kan lagras material som inte passar in någonstans eller som är så klart inaktuellt att det formligen svider i ögonen. Jag har noterat trådar som på sitt sätt varken börjat eller slutat nånstans.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Grön Göling skrev: Det Bakgården egentligen är, är Caféet med boxboll. Eftersom Caféet finns, byt ut Bakgården mot ett Arkiv där det kan lagras material som inte passar in någonstans eller som är så klart inaktuellt att det formligen svider i ögonen. Jag har noterat trådar som på sitt sätt varken börjat eller slutat nånstans.
God morgon

Jag håller med om att vi tar bort bakgården och att vi skapar "Arkivet". Innehållet i arkivet skall vara precis som du säger sådant som inte passar någon stans men jag vill inte att man flyttar inaktuella trådar dit för dessa försvinner ändå ner i djupet i det korrekta forumet som det en gång lades i från början och man vet aldrig när det behövs.

Ett exempel är i hela supportdelen. Om jag vill ha hjälp så brukar jag söka i det aktuella forumet som jag är intresserad av och då vill jag hitta tråden är oavsett ålder. Är den flyttat pga. att den är gammal så har man både förstört en bra struktur och medel för att enkelt hitta tråden. Därför vill jag inte att man flyttar inaktuella eftersom de ändå faller ner i botten så att ingen ser dem, men de finns där som sökbara.

Jag har dock en fundering.

Om man skapar en tråd som inte platsar på forumet, inte ens i Kaféet. Skall den då låsas och placeras i Akrivet eller skall den vara diskutabel i arkivet. Där är jag villrådig och om den är diskutabel, varför ligger den då inte i kafét?

// rancor
Okänd

Inlägg av Okänd »

Ubuntu Kafé är ju vår OT-lya. Vad skulle det egentligen vara som inte passar där? Den ska vara i Kaféet
Okänd

Inlägg av Okänd »

Omnius skrev: Ubuntu Kafé är ju vår OT-lya. Vad skulle det egentligen vara som inte passar där? Den ska vara i Kaféet
Rätt rutet, o du stridbare som springer hem till mamma efter ett nederlag  ;D ;D
(jag citerar bara litet fritt från "nick och avatar-tråden" i Caféet.)
Okänd

Inlägg av Okänd »

rancor skrev:

Om man skapar en tråd som inte platsar på forumet, inte ens i Kaféet. Skall den då låsas och placeras i Akrivet eller skall den vara diskutabel i arkivet. Där är jag villrådig och om den är diskutabel, varför ligger den då inte i kafét?
Nu får du tala ur skägget igen...  ;)  Raka puckar...

Vad är du ute efter ?

- Trådar skrivna på fyllan ?

- Trådar med spam ?

- Trådar med inlägg som skrevs av misstag som inte överensstämmer med verkligheten ?

- Trådar som skrevs i stridens hetta ?

Loggar man in och skriver då är det gjort, punkt-slut...

Annnars blir det någon form av censur som ska till där man granskar varje
tråds vara eller icke vara...  eller det här med "despoter" igen som vill
ta bort "skelett i garderoben"...  införa en granskningsnämnd ?  :P

:-X
Användarvisningsbild
rancor

Inlägg av rancor »

plun skrev:
rancor skrev:

Nu får du tala ur skägget igen...  ;)  Raka puckar...

Vad är du ute efter ?

- Trådar skrivna på fyllan ?

- Trådar med spam ?

- Trådar med inlägg som skrevs av misstag som inte överensstämmer med verkligheten ?

- Trådar som skrevs i stridens hetta ?

Loggar man in och skriver då är det gjort, punkt-slut...

Annnars blir det någon form av censur som ska till där man granskar varje
tråds vara eller icke vara...  eller det här med "despoter" igen som vill
ta bort "skelett i garderoben"...  införa en granskningsnämnd ?  :P

:-X
:) Det är ju precis detta jag menar.

Jag motsäger ju mig själv, jag försöker komma på om ett Arkiv är berättigat på forumet.

Allt som inte platsar övriga forumet bör placerat i Kafét och då är ju allt klart.

ps. Vi har inget skelett, jag önskar ibland att jag var mer ett benrangel men om någon vill ha så hull så finns det över ds.
Okänd

Inlägg av Okänd »

rancor skrev: Jag motsäger ju mig själv, jag försöker komma på om ett Arkiv är berättigat på forumet.

Allt som inte platsar övriga forumet bör placerat i Kafét och då är ju allt klart.

ps. Vi har inget skelett, jag önskar ibland att jag var mer ett benrangel men om någon vill ha så hull så finns det över ds.
OK.....  Det här handlar ju om en av grundbultarna i ett forum att man står för det man skriver och att det som skrivs blir kvar.

Sedan finns det då ett fåtal speciella skäl som ev kan göra att måste skrota en tråd.

Rent tekniskt kan det finnas skäl att arkivera howtos/instruktioner/beskrivningar
som inte längre är aktuella.

Man hittar inlägg där man valt någon gammal mossig lösning som man hittat isf
enklast möjliga som finns inbyggt i nya distribuioner.

Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Det är inte lätt det här. En variant kan ju vara att låta "fylletrådar" och flame-wars ligga kvar där de ligger (eller flytta dem till det ställe där de är minst OT) och att låsa tråden. I sinomtid kommer tråden att sedimentera ner i bottenslammet. Men det går ändå att söka fram tråden om någon verkligen är intresserad.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
rancor

Inlägg av rancor »

Okey, jag flyttar alla inlägg i bakgården till Kafé och sedan raderas forumet.

Sedan tar vi en annan diskussion gällande Arkivet i en ny tråd
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Sverige"