Ändra "Gör detta var gång ..."

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Gum73
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Ändra "Gör detta var gång ..."

Inlägg av Gum73 »

Jag har felaktigt klickat i "Gör detta var gång..." alternativet när jag stoppade in en musik CD i spelaren och valde "Öppna med VLC".
Vart ändrar jag detta till något annat program. Jag vill nu istället öppna "Ljudextraheraren" eller vad den heter.

Det samma gäller när jag stoppar in en tom CD-R skiva, jag har valt att Brasero alltid ska öppnas, men det programmet låser sig alltid så jag provade K3B och det fungerade. Hur gör jag så att K3B alltid öppnas istället för Brasero när en ny tom CD-R skiva matas in?

Mvh,
Thom
Användarvisningsbild
JeyPeyy
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Ändra "Gör detta var gång ..."

Inlägg av JeyPeyy »

Jag använder nuförtiden KDE (Kubuntu), så jag vet inte exakt, men jag tror det var ungefär såhär i gnome:
  • Öppna filhanteraren (Nautilus) t.ex. genom att klicka på hemmappen i menyn "platser".
  • Tryck på Redigera => Inställningar
  • Tryck på fliken längst till höger
  • Ändra alternativet för CD/DVD-uppspelning
Jag vet att detta var ett väldigt flummigt svar, men jag minns inte bättre än såhär. Testa dig fram om det inte är rätt, jag tror inte det är så långt ifrån det jag sa.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Ändra "Gör detta var gång ..."

Inlägg av vulfgar »

JeyPeyy skrev:Jag använder nuförtiden KDE (Kubuntu), så jag vet inte exakt, men jag tror det var ungefär såhär i gnome:
  • Öppna filhanteraren (Nautilus) t.ex. genom att klicka på hemmappen i menyn "platser".
  • Tryck på Redigera => Inställningar
  • Tryck på fliken längst till höger
  • Ändra alternativet för CD/DVD-uppspelning
Jag vet att detta var ett väldigt flummigt svar, men jag minns inte bättre än såhär. Testa dig fram om det inte är rätt, jag tror inte det är så långt ifrån det jag sa.
Stämmer precis. :)
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"