..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Men när inte ens 2 ubuntu siter med olika inriktining ens kan komma överens inom ett lands gränser så tappar "sharing is caring" all betydelse helt plötsligt, för då har man gått ifrån ideologin och hamnat i ett konkurrenstänkande istället.
Go figure...
Nu måste jag faktiskt försvara dom för jag förstår faktiskt att tanken bakom är god och intentionerna är väl menade.
(Det trodde jag aldrig nånsin att jag skulle säga)
Du behöver inte känna dig tvungen att försvara någon, men det är ju kul att någon av "13000st medlemmar" äntligen har kommit till "insikt".
Insikt och insikt vette tusan.
Jag spyr rent ut sagt på att man måste gå den vägen för att få fler att använda Ubuntu och för att Windowsanvändarna ska tycka att det ska vara enkelt och lätt!
Remixen som sådan är jättebra och inget ont om dom som har gjort den men man börjar ju verkligen undra vilka (cencur) krafter vi står och slåss emot egentligen när man måste ta till såna saker!
Kattskrället skrev:Att ni bara orkar...kör ert Linux som ni så utomordentligt tjatar ihjäl och dessutom så försöker ni på bästa sätt slå ihjäl samarbetspartners i parti och minut som strävar åt samma håll. men ändå åt fel för att det har fel adress....ärkepuckon.
Jag ska ägna mig åt viktigare saker istället framöver.
OS X nästa för min del...
att du har så mycket kosing...
vad jag vet så är inte OS X gratis...
Och? Jag betalar gärna för någonting jag gillar...
det är bara det att många här enbart hyllar allt som är gratis.
alltifrån olika linuxdistar till allt som fanns på TPB.
du Kattskrället är tydligen en helt normal svensk som kan tänka sej att betala för en bra produkt.
Gratis does not mean free!
Men det gör: "free of charge".
Är det inte dags att vila en stund? Det finns kanske en och annan övrig medlem, som också kanske vill hinna skriva ett och annat.
För din egen del, har du väl fåẗt ett ganska utförligt svar i denna tråd?
Vila en stund. Gå ut och gå. Det finns något där ute, som kallas "livet".
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Gratis does not mean free!
Men det gör: "free of charge".
Är det inte dags att vila en stund? Det finns kanske en och annan övrig medlem, som också kanske vill hinna skriva ett och annat.
För din egen del, har du väl fåẗt ett ganska utförligt svar i denna tråd?
Vila en stund. Gå ut och gå. Det finns något där ute, som kallas "livet".
Tycker det har skrivits hela dagen av alla möjliga människor.
Jag kan räkna upp till 27 trådar som skrivits i idag.
Ja visst är jag en tillgång.
Jag har en känsla av att många tror att linuxanvändare är finniga ynglingar med en cola vid sidan.
Detta är givetvis fel!!!!
Hur ska jag som en snart sextioårig gubbe kunna medverka till att den synen förändras?
Jag vet, skicka in mig och liknande personer i ramljuset för att, på ett enkelt sätt sprida kunskapen om att Ubuntu faktiskt är mycket lättare att använda än det som Microsoft att erbjuda.
Om jag, och många andra som nått en aktningsvärd ålder kan använda Linux så borde även alla andra kunna det. Min svärmor gjorde det ända till sin bortgång i åttioårsåldern.
Att skicka fram nördarna i frontlinjen är ingen bra strategi. Nej ta fram oss halvsenila gamlingar i frontlinjen så kan man kanske få fart på användandet.
OK, nördarna kan behövas för att få de unga att använda ex. Ubuntu och för att medverka i utvecklandet av systemet men jag är inte säker på att de ensamma ska vara ambasadörer för detta out standing operativsystem.
Jag har, som senioranvändare, fått c:a 15 personer i varierande åldrar att gå över till Ubuntu och jag jobbar på att vi, på det företag jag arbetar på ska göra det samma. En önskan är att var och en av oss linuxidioter ska få tre - fyra personer att inse fördelen med det fria i tillvaron. Då skulle vi växa.
Vill linuxvärlden ha mig som affichnamn i arbetet med spridandet till min ålderskatergori så finns jag till förfogande.
TÅNK NYTT! TÄNK STORT!
Snälla admin.
Radera en del av de inlägg som inte har något värde, exempelvis de som handlar om vem som skriver flest inlägg.
Sånt är fullständigt ointressant och har bara en motverkande effekt om man vill få folk att använda Ubuntu.
Inlägg av den typen får oss bara att framstå som en liten förening för inbördes beundran.
Radera även detta jag skriver efter raderingen av det jag ber om.
farmfield skrev:Lite väl mycket OT i denna tråd nu...
Här kommer mer, hehe...
@Kattskrället (och er andra)
OS X är till stor del open source.
Allt som inte heter Microsoft eller Windows är välkommet enligt mig!
Inte ens open source från Microsoft?
Microsoft slår ett slag för öppna lösningar
Microsoft bryggar gapet mellan PHP och .Net genom ett nytt open source-projekt för utvecklare.
Mjukvarujätten Microsoft närmar sig öppna lösningar allt mer. Det senaste draget kommer från företagets utvecklingsteam Developer and Platform Evangelism Interoperability, som lanserar ett open source-projekt i syfte att koppla samman ramverket .Net med PHP. Microsofts verktyg PHP Toolkit for ADO.Net Data Services använder REST som en brygga mellan företagets mjukvaruplattform och det populära skriptspråket PHP, uppger Peter Galli, huvudansvarig för Microsofts open-source satsning i en blogg. Med verktyget, utvecklat av Persisten Systems, kan php-utvecklare enklare dra nytta av ADO.Net Data Services, som är en uppsättning funktioner i .Net-ramverket för att bygga och använda datatjänster över webben. PHP Toolkitt, som är finansierat av Microsoft, finns tillgänglig nu via sajten Codeplex.