Problem med kallpratstrådar som flyttas

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Problem med kallpratstrådar som flyttas

Inlägg av Ulsak »

eftersom Xcore har kidnappat ( och vissa andra inkl. jag) den här tråden och gjort den till en debatt föreslår att man klipper de inlägg som inte hör hit till debatt..
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

@Ulsak: Låt pratkvarnen vara i fred.
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Bättre upp...skicka honom till Stallman...så kan dom 2 debattera.

;)
Xcore

Inlägg av Xcore »

Harlekin33 skrev:Bättre upp...skicka honom till Stallman...så kan dom 2 debattera.

;)
Jag ber en kompis maila mina svar till hans kompis som får maila dem till honom. Ooops, jag använder trådlöst ja, och kastade drivrutinen. ;) :)

Hawaii here i come.

*on vacation*
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

farmfield skrev:
Rune.K skrev:Ta gärna en tur i supporttavlan så att vi alla kan se vad du går för vad det gäller dina kunskaper om Ubuntu.
Vad jag anser bör man ha grundläggande kunskaper om Ubuntu eller Linux för att kunna använda sej av stora ord om sin egen förträfflighet på ett Ubuntuforum och behålla sin trovärdighet.
WTF?

Med den inställningen finns det medlemmar som, i motsats till Upnorth, gör direkt skada för Ubuntu och LoCo't här, så detta speglar bara dina personliga åsikter. Den attitydenfrån en moderator till en annan - och dessutom helt öppet i forumet - visar på extremt dåligt omdöme från din sida, Rune. :-[
Rune.K skrev:Återigen, det här ett LoCo som i första hand är avsett promota Ubuntu och ge support till Ubuntuanvändare.
Jag har sagt det tidigare. Gemenskapen är en del av uppdraget, inte den viktigaste, men en del av uppdraget. Men gemenskapen driver också uppdraget, så på ett sätt är den det viktigaste.

Så detta uppdrag utförs av en gemenskap och sett till det så driver tonfall som ditt ovan endast på åt fel håll. Dålig stil.
Jag måste väl få ha en personlig åsikt om upnorth vad det gäller hans förtjänster, observera personlig.
Bara för jag att är färgad, dvs blivit moderator, ska jag då tas ifrån alla mina rättigheter att skriva och tycka vad jag personligen tycker om t.ex upnorth ???

Men skulle jag däremot moderera bort upnorth's inlägg i en tråd där han och jag har en diskussion, då är jag naturligtvis fel ute.
Många tror kanske att bara för att man är/blivit moderator så är/blir man automagiskt en bättre medlem. ;)
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Rune.K skrev: Bara för jag att är färgad, dvs blivit moderator, ska jag då tas ifrån alla mina rättigheter att skriva och tycka vad jag personligen tycker om t.ex upnorth ???

Men skulle jag däremot moderera bort upnorth's inlägg i en tråd där han och jag har en diskussion, då är jag naturligtvis fel ute.
Många tror kanske att bara för att man är/blivit moderator så är/blir man automagiskt en bättre medlem. ;)
Har man ett uppdrag får man försöka tänka efter en gång till vad man säger och gör. Man blir ju gärna lite av en förebild för andra, men också påpassad av allsköns felfinnare. Som funktionär har man ingen personlig åsikt. Nå, jag överdriver kanske, men allt man säger kan uppfattas som ett officiellt uttalande om man inte är väldigt försiktig.

Givetvis har inte alla med uppdrag alltid en och samma åsikt om allting - konstigt vore ju det, men vi måste till varje pris undvika någon slags allmän och öppen gyttjebrottning mellan funktionärer. Sånt har hänt och det var inte alls bra. Lös det diskret och om ni inte kan, fråga någon annan.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Rune.K
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av Rune.K »

Urban Anjar skrev: Har man ett uppdrag får man försöka tänka efter en gång till vad man säger och gör.
Tack detsamma!
Jag tänker väl närmast på dina envisa argument i min omröstningstråd om ordet Linux skulle finnas med på vår förstasida eller inte...
Kom ihåg att många av dina inlägg i den tråden finns i tavlan "bortmodererade inlägg".
Vad jag vet så var det väl bara du UA som var helt emot att ordet "Linux" skulle få finnas med på vår förstasida.

Returnerar "Har man ett uppdrag får man försöka tänka efter en gång till vad man säger och gör."
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Rune.K skrev:
Urban Anjar skrev: Har man ett uppdrag får man försöka tänka efter en gång till vad man säger och gör.
Tack detsamma!
Jag tänker väl närmast på dina envisa argument i min omröstningstråd om ordet Linux skulle finnas med på vår förstasida eller inte...
Kom ihåg att många av dina inlägg i den tråden finns i tavlan "bortmodererade inlägg".
Vad jag vet så var det väl bara du UA som var helt emot att ordet "Linux" skulle få finnas med på vår förstasida.

Returnerar "Har man ett uppdrag får man försöka tänka efter en gång till vad man säger och gör."
Det där var en lång diskussion som vi inte ska ta upp igen i alla fall inte i den här tråden. Jag anser mig heller inte ha något att skämmas för i det fallet. Formulering av säljtexter ska aldrig göras i form av omröstning.
Ubuntu från början: http://ubuntufranborjan.wordpress.com/
Vill påminna om den här lilla filmen http://video.google.com/videoplay?docid ... 522818645#
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Låser skiten eftersom alla ändå är OT och otrevliga.
Låst

Återgå till "Forum"